Ramas bun AGENDA-Timisoara! Multumiri Zoltan Kovacs!


Stirea este seaca. Inform Media parte a unui  holding de presa austriac a cumparat trustul de presa AGENDA din Timisoara.

La ceva peste douazeci de ani de la aparitia primului numar AGENDA continua dar de fapt dispare. Revista nu va mai fi niciodata asa cum a fost. Trebuie sa admitem asta fara a sti prea mult despre cei ce au cumparat-o. Se incheie o epoca se mai incheie un  capitol din istoria presei romanesti post decembrie ’89.

AGENDA a fost o revista speciala, o revista utila, o revista fara politica o revista a incurajarii  formarii capitalismului in Romania.

AGENDA a fost o revista care spunea totul despre  ce se intampla intr-un  oras,Timisoara,care te tinea la curent cu ceea ce este util sa stii ca s-a intamplat in tara. Fie in domeniul legislativ fie in alte domenii toate la nivel de informatie scurta  si nepartizana onesta si obiectiva. AGENDA avea si partea ei de divertisment deloc  cazuta in vulgar.

AGENDA s-a vandut in zilele ei de glorie in peste 100000 de exemplare saptamanal.

AGENDA se vinde acum  la 30000 de exemplare pe saptamana.

Trustul AGENDA a fost construit de un  singur om, Zoltan Kovacs,  pe care nu l-am vazut sa tina afisul ziarelor cu cine stie ce invartelei. In jurul lui s-a construit o echipa care  s-a pastrat(in mare ) de la inceput pana azi.

AGENDA s-a sustinut  cu mijloace banesti provenite din  vanzarea revistei, servicii prin tipografie si publicitate.

Probabil nu s-a mai putut. Probabil s-a ajuns la fundul sacului. Criza dar si dezinteresul   celor  ce le este destinata  probabil sunt motivele pentru care s-a ajuns aici.

Ramas bun AGENDA ! Multumiri Zoltan Kovacs.

10 gânduri despre “Ramas bun AGENDA-Timisoara! Multumiri Zoltan Kovacs!

  1. este o veste trista pentru mine, intervine sigur si nostalgia unor ani frumosi petrecuti in „FAMILIA AGENDA”, dar cum totul este trecator pe acest pamant , este si acest vis frumos , numit AGENDA.Sunt convinsa ca ZOLI KOVACS nu v-a fi infrant de acesta societate „tavalug” care trece peste noi. Cele mai sincere urari de bine!

    Apreciază

    • @ildi: asa este. Regret si eu vanzarea Agendei. In anii ’90 cand ajungeam acasa la Timisoara(vizite rare din pacate!) citeam 8-12 numare odata. Mama, care a fost o cititoare pasionata a revistei le „arhiva” pentru mine. Mai apoi am citit revista pe internet.
      Zoli Kovacs,pe care nu-l cunosc personal, ramasese cam singurul patron de presa adevarata -fara a fi mogul……. de la noi…..

      Apreciază

  2. Da, si mie imi pare rau cand se vinde ceva romanesc pentru ca nu stim cum sa-l facem profitabil.Dar sa spun ca-mi pare rau de ziarul lui Kovacs, as fi ipocrita. A rezistat mult pe piata dar oare cu ce pret? Pe cine, unde a pupat? Probabil ca si austriecii vor pupa pe undeva dar ceea ce aparea in ziarul lui Kovacs era numai ceea ce intelegea acest om sa lase liber la public. Se intampla ca eu gandesc altfel ca el si deci astept sa vad care este noua orientare.
    Sorry, dar am vazut multe din `90 incoace! (Si pe Kocacs)

    Apreciază

    • @Cornelia M. Balas:nu cunosc detalii despre activitatea lui Z.Kovacs. L-am „judecat” numai dupa ceea ce am citit in „Agenda”.Prin anii’90 a fost o initiativa buna;probabil raspundea unor „cerinte” ale economiei de piata.Ulterior interesul pentru revista a scazut ca si tirajul. Acum cand site-ul agenda.ro a scos prezentarea tiparita(in format pdf) nu mai am ocazia sa citesc revista.Site-ul pare cam tabloid.

      Apreciază

  3. Kovacs „curatul” a fost lingaul epocii ceausiste si pe vremea cand era instructor la scoala de soferi era si putin limbuta (adica turnator) la securitate.
    Asta pot s-o confirm, deoarece i-am regasit manuscrisul in dosarul meu de la CNSAS.

    Apreciază

  4. Ajunge sa-i vezi profilul Facebook – prieten cu radu tinu si beloia saul. Ajunge? Asta doar asa ca exemplu. Restul se poate verifica la CNSAS. Te rog sa ma scuzi ca nu vin cu alte dovezi, dar eu nu public date personale de ale mele pe net.
    In rest nu e nici o suparare, fiecare are dreptul sa-si aiba pererea proprie si personala. Argumentele mele au venit doar ca o completare la imaginea mult patatului milionar pe care-l cunosc (din pacate) personal de peste 40 de ani.
    L-am cunoscut si pe tat-su, fotograf care nu-si dezmintea natia de proveninenta indiana, umbland cu miloaga pe la colegi dupa ba una ba alta.
    Zoltan Kovacs a fost, este si va ramane un oportunist.

    Apreciază

  5. Draga Bubucule, din spatele unui nume fals, la protectia anonimatului, te incadrezi perfect in profilul nimicului bun la nimic.
    Iti raspund numai si numai fiindca mi-ai pomenit numele, iti raspund chiar daca stiu ca zadarnic voi cheltui timp si energie electrica. Stiu ca veninul din tine nu va fi extirpat cu tasta de la calculator, ci, probabil, cu sapa si lopata.

    Deci:
    Ce sa inteleg – ca Zoli Kovacs este afectat de asocierea cu numele meu, sau eu sunt ce afectat de socierea cu numele lui?
    Trebuie sa stii ca in trei momente cruciale pentru mine i-am datorat viata aplicand la volan ceea ce el ma invatase pe vremea cand era instructor auto. Acele cateva saptamani traite in Skoda sa au cimentat o prietenie ce dureaza inca si pe care tu nu ai cum sa o intelegi.
    Din pacate, Zoli Kovacs nu m-a invatat sa fiu si oportunist, cum afirmi tu ca este el. Daca m-ar fi invatat sa fiu oportunist, in 1991 ma lansam si eu in afaceri, nu ramaneam la SRI.
    Ceea ce nu stii tu despre Zoli Kovacs este faptul, recunoscut chiar de el, ca a fost anchetat de securitate in vremea cand planuia, adolescent rebel, ca impreuna cu alti tineri sa il impuste pe Nicolae Ceausescu. Intrucat altii i-au luat-o inainte, se vede ca Zoli Kovacs nu a fost indeajuns de oportunist ca sa iti satisfaca gusturile, bubucule!

    Apreciază

  6. Tot mojic si la fel de arogant ca in „anii de glorie”.
    Da, stimabile fost (sau poate si actual?) securist, prietenia unuia catre celalalt nu face decat sa confirme proverbul: cine se aseamana se aduna. De data asta tu cu informatorul cu nume conspirativ „Csaba”.
    Numele meu „fals” este tot din cauza voastra caci mana-va lunga… a ajuns din pacate in toata lumea. Ma opresc sa insirui victimele securitatii romanesti din afara hotarelor, nici de Carlos nu vreau sa amintesc in amanunt, doar in treacat…
    Nu e venin, dimpotriva este dorinta de a prelucra si mai ales de a uita trecutul.
    Un trecut care ma apasa din cauza voastra a securistilor. Mi-ati amarat viata facandu-mi a doua umbra pe acest pamant, m-ati obligat sa ma rup de tot ce mi-a fost drag si m-ati obligat sa iar drumul pribegiei.
    Nu va pot multumi azi pt. toate astea avand tamplele argintii de multa vreme, nu va pot ierta ca mi-am pierdut radacinile. Nu va urasc, dar am un sentiment de repulsie cand imi aduc aminte de voi.
    Contempland dosarul meu CNSAS cu multe pagini (de fapt toate inutile) daca nu ar fi fost vorba de mine si de familia mea, zau ca m-as fi prapadit de ras la atata prostie cat ati putut sa intelegeti (de fapt nu ati inteles nimic) din ceea ce se intampla in jurul meu.
    Lucrurile cele mai nevinovate au fost interpretate ca „inalta tradare” si ni s-au inchis toate usile spre lume.

    Da, am plecat (sau cum obisnuiati voi sa spuneti: „am fugit ilegal”) ca sa traiesc ca un om liber, fara vize si fara sa fiu aservit unuia sau altuia cu un nivel de cultura discutabil si o inteligenta cu semnul intrebarii. Am pierdut tot ce am avut si am inceput o viata de la zero, in timp ce voi va infruptati fara rusine din roadele muncii mele.

    „Ceea ce nu stii tu despre Zoli Kovacs este faptul, recunoscut chiar de el, ca a fost anchetat de securitate in vremea cand planuia, adolescent rebel, ca impreuna cu alti tineri sa il impuste pe Nicolae Ceausescu. ”

    Este un tertip obisnuit si ieftin folosit de cooperativa ochiul si urechea. Poti sa fraieresti pe altii, cu mine, dragul meu (ca sa te parafrazez) din pacate nu ai spor. Il cunosc pe acest „viteaz” mult prea bine ca sa am si cea mai mica indoiala ca nu ar fi fost in stare sa se opuna verbal nici macar fatis regimului servit de voi cu atata indarjire.

    In ceea ce-l priveste pe contele de scornicesti, duce de rapa, daca nu ai fi fost informat la timp, de ce a trebuit sa fie eliminat, iti recomand acest mic filmulet:

    Sper ca dificultatile de limba sa nu-ti creeze o problema de a intelege continutul.

    Cum a spus regretatul Toma Caragiu?

    La anu’ si la multi ani!

    Apreciază

  7. Doar două ziceri/scrieri :
    1.Am fost ani de zile „sclavul” acestei reviste complexe și mult cuprinzătoare. După citiri și reveniri asupra multor articole care m-au interesat, totul a fost arhivat, legat pe ani și dus în pivnița pentru…nu se știe ce și când.
    2.Faptul că filmulețul a dispărut, cred ca-l face mai credibil pe postacul „bubuc”. De obicei, dacă nu se dorește să se afle ceva sau ceva despre cineva, „materialul” dispare din fata publicului cititor/văzător/ascultător.

    Apreciază

Lasă un răspuns

