Traseul de cale ferata Anina -Oravita se inchide in aceste zile. CFR a luat decizia din cauza faptului ca linia este neprofitabila si aduce pierderi.Sectia de circulatie face parte din infrastructura feroviara interoperabila si deci ea ea nu poate fi inchiriata. Se desfinteaza asadar circulatia trenurilor de calatori pe sectiunea Anina-Oravita. Trag nadejde ca apartinand infrastructurii feroviare interoperabile CFR nu va lasa sa se deterioreze si linia ferata. Adica sa ramana teren viran dupa ce sinele,traversele vor fi furate. Poate asa mai este o speranta pentru candva.
A fost prima cale ferata montana construita la noi in tara. Este construita pe vremea Imperiului Austro-Ungar intre anii 1847-1863 si are o lungime de 33,4 km.
Traseul caii este unul deosebit. Sunt foarte multe lucrari de arta , viaducte,tunele etc. De aici si intretinerea costisitoare. Dar asa cum am spus trag nadejde ca CFR nu va lasa linia in paragina.
O calatorie cu trenul intre Anina si Oravita te poarta prin locuri de o frumusete rara putin cunoscute majoritatii romanilor. De fapt toata regiunea aceasta a Banatului de sud-vest asteapta sa fie cunoscuta si recunoscuta de iubitorii de turism.
Accesul este mai dificil si linia ferata il facea mai acceptabil.
Am fost acolo demult la indemnul mamei. De fapt intr-o tabara scolara. Asa am vazut si Anina si Oravita si Cheile Nerei si Steierdorf-ul siundeva stralucind alb in soare Sanatoriul Marila. Recunosc ca atunci am fost impresionat de viaducte. De fapt imi ramasese acest cuvant viaduct din pregatirea pe care mi-a facut-o mama inainte sa plec in tabara. Acolo am vazut prima data viaductele acolo am vazut neasteptatele lacuri subterane si multe altele.
Pentru turism traseul de cale ferata era o mina de aur. Chiar nu gaseste CFR-ul o solutie impreuna cu Ministerul Turismului sa mentina circulatia trenurilor de persoane din zona?
UPDATE 1: Circula pe net o petitie pornita de oameni care iubesc Banatul si zonele lui deosebite impotriva inchiderii acestei linii ferate.
Petitia aici:http://www.petitieonline.ro/peti tie-p51717047.html
Am semnat-o cu „ambele maini”! Lista este deschisa tuturor…..
UPDATE 2: Prin amabilitatea deosebitului nostru colaborator NELU trimit mai jos la doua link-uri cu imagini ale traseului acestei cai ferate unice in Romania.
Imaginile sunt de pe site-ul http://www.banaterra.eu( o excelenta Enciclopedie 0n-line a Banatului!).
http://www.banaterra.eu/romana/calea-ferata-oravita-anina
http://www.banaterra.eu/romana/calatorie-pe-calea-ferata-oravita-anina-judetul-caras-severin( cateva secvente sugestive realizate de Doroteia Momir)
Filmul si scurtele secvente spun mai mult decat toate cuvintele!
Iată, pe Banaterra, un filmuleţ despre această cale ferată:
http://www.banaterra.eu/romana/calea-ferata-oravita-anina
ApreciazăApreciază
@ nelu: recunoscator pentru aceste imagini! Am retrait cu emotie un drum pe care l-am facut demult….
Pot sa „urc” link-urile in text (cu indicarea sursei, etc)?
Multumesc!
ApreciazăApreciază
Şi alte filmuleţe datorate Doroteiei Momir:
http://www.banaterra.eu/romana/calatorie-pe-calea-ferata-oravita-anina-judetul-caras-severin
ApreciazăApreciază
Şi o petiţie on-line:
http://www.petitieonline.ro/petitie/impotriva_inchiderii_liniei_oravita_anina-p51717047.html
ApreciazăApreciază
@nelu: primit si semnat. Multumesc. Sprijin cat pot initiativa. Am urcat link-ul pe blog , in text.
ApreciazăApreciază
Ok, le-am trimis pentru cât mai multă vizibilitate!
ApreciazăApreciază