Moartea cabanierului de la Babarunca


Am scris   aici(https://ioanavram.wordpress.com/2010/01/20/cabana-arsaun-cort-si-drapelul-romanescaproape-reportaj/) despre el.Si inca un text tot in aceste pagini de blog. Cititorii consecventi isi amintesc desigur   necazurile prin care a trecut in ultimii ani.

A murit acum doua zile pe un pat de spital avand  alaturi cei dragi.Suferinta a fost atroce mai ales in ultimile luni. A murit de un cancer depistat  tarziu,abia in vara trecuta.L-a infruntat cu optimism,curaj si incredere in viata pana la sfarsitul lui decembrie.Atunci durerile au revenit si  si-a dat seama ca nu mai este nimic de facut.

L-am vazut la inceputul lui ianuarie  la spital si inca  atunci, cu umorul lui ascutit, mi-a spus ca este finalul. Era   vioi chiar daca trupul il asculta din ce in ce mai putin.L-am revazut (ultima oara) la mijlocul aceleasi luni la Babarunca  in casa  reconstruita din temelii(dar neterminata din pacate) dupa incendiul devastator din 2009.Era slabit,puterile il parasisera. Iarasi mi-a spus ca   stia ca nu mai sunt sperante,ca zapada este mare si ajung greu cei ce vor veni la inmormantare.

Trupul nu-l mai asculta,mintea ramasese  brici,o lama de cutit,singura vie…. Va fi inmormantat in comuna natala,Poiana Marului(aflata la inceputul  Muntilor Persani) frumoasa asezare dintre Zarnesti si Sinca,candva colonie de pictori si scriitori( amintesc pe Gheorghe Craciun,Mircea Nedelciu,pictorul Ion Dumitriu).

A fost un ins   cu o intuitie formidabila, asa cum   numai poporul roman o are. Cu mintea agera  si ajutat de aceasta intuitie nativa a reusit sa ridice o parte din cabana arsa(fara a avea multi bani la dispozitie).

Avea umor,un umor  patrunzator si cateodata negru si a mai avut  dorinta de a lupta.  A fost un luptator  cu necazurile vietii. Imi vor lipsi  zilele de vara,toamna sau primavara petrecute  in curtea   cabanei lui  intr-o zona mirifica de langa Muntii Ciucasului la un gratar… Totdeauna m-am simtit  acolo la el ca si acasa.

Marian Banu este numele   cabanierului din povestea mea.

Avea  62 de ani.

Dumnezeu sa-l odihneasca!

2 gânduri despre “Moartea cabanierului de la Babarunca

  1. Dumnezeu sa l odihneasca.Lam cunoscut pe dl Banu in 1995 ,cand am fost caza ti la cabana lui noi fiind veni ti cu motoarele.Un om deosibit pus mereu pe glume si in acelasi timp incercand sa faca sa te simti cat mai bine in cabana lui.Ii placeau motoarele am discutat cu el multe despre acestea ce sa zic un om aparte prin felul lui de a fi. Sai fie tarana usoara Amin

Lasă un răspuns

