Hai,vino…(din „Texte tarzii”)


Vino sa-ti arat merisorul salbatic care sta  cu mugurii gata sa plesneasca…..

Are flori albe….Fratii lui au murit.

Unul de  batranete acum doi ani, celalalt anul trecut. A fost „toaletat”- cum se spune in limbajul slinos de azi- adica l-au curatat de  crengile uscate  de au mai ramas doar doua mai  „citove”.In varf…Ca niste suliti impinse spre soare… Si acolo pe  acele doua suliti au fost cativa muguri apoi a venit vara,caldura,seceta si  cele doua ramurele s-au stins spre toamna… Apoi au veenit cei de la spatii verzi cu drujba  si au taiat copacul….

Ca si-n Agatha Christie, din trei merisori salbatici(doi cu flori albe si unul cu frunze roz!) a mai ramas doar unul….

Care sta sa-i explodeze mugurii si sa iasa la vedere si lumina florile albe …Flori care peste doua-trei zile se vor asterne covor pe micul spatiu verde si pe asfaltul din preajma…. Apoi vor creste merisorii si  copilasii nimanui(sau ai strazii) care toata ziua   se „zbenguie” prin parcare in cautarea unui ban  se vor urca in pom vor culege fructul si pomul  va ramane  …ca dupa razboi.crengi rupte, frunze cazute…Pana la alta toamna  sau pana cand  cei cu drujba  vor veni si-l vor reteza….

Trec de peste douazeci de ani pe langa ei,le-am urmarit devenirea si moartea si  cred ca  anul acesta spre toamna-iarna  mica insula verde  din marginea parcarii va ramane pustie… Loc unde cainii  isi  fac nevoile….

Asa ca  nu-mi ramane decat sa-ti spun:vino sa-ti arat merisorul salbatic atata timp cat mai este viu… El a fost unul din martorii trecerii mele prin aceasta parcare, prin acest loc,  si a  celor catorva masini pe care le-am avut… Vino sa-l vezi  cu fructele lui mici,acre si nevinovate pe care le rod cu disperare cei cativa copii ai strazii care-si fac veacul acolo….

Vino sa-l vezi…..  El este un martor mut a trecerii….

El este si a ramas prietenul meu,prietenul meu  mereu aproape…Sub ploaie si zapada   sub soare si  arsita….

Si vreau ca tu  sa-mi cunosti prietenii multi putini,cati mai sunt……

Pe unii din povestile mele fara sfarsit, pe altii….. naturali si la vedere….

2 gânduri despre “Hai,vino…(din „Texte tarzii”)

Lasă un răspuns

