Aprilie si blue-jeans-i


Nu stiu daca si voua, dar mie mi-a placut totdeauna luna aprilie… O astept  asa cum astepti o iubita  care vine,vine si nu mai vine, o astept la   coltul bulevardului sau intr-un parc tot uitandu-ma sa apara..De dupa un colt,de dupa un copac, coborand  cu mersul maiestuos cateodata,nesigur,sovaielnic,tremurat de emotie, de pe dealul din apropiere…

Aprilie este  precum o renastere  pentru obositul(care sunt) de toate placerile si neplacerile acestei lumi,aprilie este asteptarea,niciodata nu sti ce, dar este/ramane  asteptarea…..

Aprilie poate fi si ziua de nastere a cuiva,aprilie poate fi si onomastica celor ce poarta numele de Gheorghe sau Georgeta…. Ea este luna cand de obicei,  si mereu in alta zi, asteptam Invierea……

Aprile sau  sfarsitul   acestei luni  a fost si este  luna care cuprinde in  fragila ei alcatuire si ziua de nastere a doua femei care mi-au marcat definitiv viata…. Una care m-a nascut si facut ca om,   alta care m-a ajutat /sprijinit    in  anii primi ai tineretii… Intre  zilele lor(ramase ca niste inscrisuri vesnice  pe pergamentul memoriei si a sufletului),una  in 3 Mai  si alta in 5 Aprilie,  se afla azvarlita cu superbia tineretii care  crede ca este posibil orice, si ziua mea…. Si ca sa  inchidem,    ca orice iubitor de lucruri rotunde aceasta paranteza in care am  lasat sufletul sa vina spre voi, una nascuta in 3 Mai si cealalta trecuta la cer in 4 Mai….Alti ani…… Nasterea si moartea ca  doua borne… Intre ele viata cu iubiri,nadejdi si dez-nadejdi…

Aprilie este si dimineata insorita cand  uitandu-ma mai atent  la  blue-jeans-i constat ca  au tivul,   jos catre pantof,ros,in unele locuri aproape franjuri….

„O ,imi spun, dar astia sunt pantaloni   de „colectie”…..” Numai adevaratii  iubitori ai acestui obiect  dispensabil si indispensabil pot sa  aprecieze franjurile… Ele,franjurile dau  culoarea,supletea si mai ales acel „mi se rupe” care de multe ori face „filosofia” unui mod de a fi….

Blue-jeans-i ca   drapel al  nevinovatului „mi se rupe” cu care putini dintre noi am abordat aceasta viata…..  Uitandu-ma la pantaloni  am revazut  imediat, desi ingalbenita probabil de ani, fotografia lui Antoine(cantaretul francez si nu  prietenul meu) dus/flancat de subsuori de doi jandarmi catre o, nevazuta in fotografie, duba sau sectie de politie… Numitul Antoine (mustata si plete cat  cuprinde imaginatia voastra)  purta o pereche de pantaloni  normali,”burghezi” sa le zicem ,din stofa evident) si putin mai scurti…. Alesi mai scurti cu buna stiinta… Si acolo unde se termina manseta  pantalonilor „burghezi” din stofa   si asta era cu mult deasupra gleznelor,  se vedeau franjurile de culoarea cerului…. a blue-jeans-i lor  trasi pe si nedespartiti intocmai ca o piele ca un mod de viata  de pe trupul(si mintea) cantaretului… Antoine fusese ridicat de politie  pentru ca avea ceva suspect, care  l-a si „demascat”, … de sub manseta  pantalonilor de stofa neagra se iveau blue-jeans-i…. cu franjuri,rosi de vreme si de  anotimpuri… Si cine  avea/purta  blue-jeans-i,era suspect….

Am zambit    invaluit intr-o  neproductiva nostalgie uitandu-ma la blue jeans-i mei  atinsi de vreme  si aflati intr-o  splendida culoare a cerului si care  iata,incep sa faca franjuri… M-am uitat in oglinda… Batran,ridat ,mereu incruntat, insa  mereu gata  de a imbratisa  acel”mi se rupe”….  Mi se rupe de multi(obiecte/intamplari/oameni)…

Asta nu inseamna ca   trec nepasator prin aprilie….

Din contra este luna care vibreaza cel mai mult in sufletul meu….Aparent   inchis,betonat…..

Aprilie cu  niste  prea grabite si frumoase fotografii  langa  fulgii de zapada a pomilor infloriti  cand cineva drag te intreaba de ce esti incordat si suparat…

Cateodata,nu sunt!

Lasă un răspuns

