Orasul vazut de sus…. si un drum


Public mai jos o fotografie  a orasului vazut de sus… Orasul din Pusta vazut de sus cu mai toate locurile  celebre si care acum au devenit de legenda, identificabile… De la Conti la Catedrala de la Discoland la Piata Unirii,Bastion,Puncte Cardinale….Flora(sau ce a mai ramas)nu se vede…..

Si vegetatia de care niciodata orasul din Pusta nu a dus lipsa…. Urmarind centrul  perfect cadrat,  am refacut ultimul drum pe care l-am facut  cu mama spre Gavojdia…De fapt era doar spiritul ei,era  jocul acela parsiv dintre real si ireal…,mama era cu noi fara suflare,erau ramasitele pamantesti  si mama era  desupra noastra acolo sus in cer  veghind asupra singurei mari,extraordinare,colosale averi pe care a strans-o in viata:copiii  ei ….. Eram in masina cu fratele meu  si transportam trupul neinsufletit al mamei  la   casa de la Gavojdia pentru ceremonie……

timisoara-de-sus17

 

(sursa foto:www.debanat.ro)

Am traversat orasul de la Calea Aradului  catre Lugoj….. Am parcurs   o buna parte din cercul aproape perfect care  descrie centrul…. Pana la „puncte cardinale”…… Erau si atunci,sunt si acum………..

Am oprit la toate semafoarele si haite de tiganusi  se napusteau asupra  dubitei…. Fratele meu era la volan,eu alaturi,tacerea  peste masina si larma tiganusilor care  simteau ca trebuie sa  existe ….pomana…. Eram cu lacrimi in ochi   simteam ca vorbele sunt de prisos…. si  fratele deschidea din cand in cand geamul si  le dadea bani     copiilor strazii… Am parcurs incet drumul pana la Padurea Verde si fiecare semafor intalnit in cale(si erau multe!) arbora   cand sa ajungem langa el, culoarea rosie… Parca era o conspiratie  a semafoarelor,  a celor nevazute de noi, sa  intarziem cat mai mult plecarea mamei din oras… Sau era modul  orasului de asi lua ramas bun de la mama….. Orasul pe care l-a si iubit ca orice ardelean ajuns in Banat, orasul unde a si trait o parte din ani …. si unde  a murit….

Priviti orasul  vazut de sus…

Nu-i asa ca arata ca si o capitala de Imperiu….?

Un loc unde sa traiesti si un loc unde sa mori….

Un gând despre “Orasul vazut de sus…. si un drum

Lasă un răspuns

