Oameni si locuri din Gavojdia(XXI)


 30. In prag de seara aflu de moartea lui Ion Sosdean cunoscut mai ales ca Ion Buica sau „a lu Buica”.

88 de ani.

A trait in singuratate ultimii ani,moartea a venit asa ca de obicei, pe nesteptate.

Niciodata moartea nu este asteptata, indiferent de varsta….

Unul din ultimiisupravietuitori  de pe stradanoastra.

Tatal nostru  prieten si var cu Ion a lu’ Buica a murit acum 30 de ani…Ion Sosdean a fost printre ultimii tarani autentici din Gavojdia.Nu stiu sa fi avut alt serviciu decat pamantul….

Pamantul de acasa(gradina) sau  din   „lanturile” de pe hotarul comunei… Era si un fel de harta netiparita a locurilor unde si cum au pamant  cei din Gavojdia.

Fratii mei s-au ajutat cu el cand au incercat sa „reconstituie” pamanturile mosului Chenta….

A ramas pana la final „plugar”,poate ultimul plugar cu adevarat din Gavojdia…Un titlu de mandrie….Altfel ca orice taran autentic,era bine informat si se misca usor in cele ale lumii.

Ginerele lui  este Adi.L. fostul meu coleg de  clase primare ,un baiat delicat,sensibil  departe insa de dorinta de a lucra pamantul…Ca mai toti cei din acea generatie….

Cu disparitia lui se inchide o epoca…El  era „cureaua de transmisie” intre cei ce  au fost(parinti,bunici) si noi…

In 2011 l-am fotografiat  in  trecerea mea de cateva minute prin Gavojdia.Era in strada,nu m-a recunoscut initial apoi  dupa ce m-am apropiat a raspuns la salut zambind un pic incurcat: „A,tu esti N.,copilul al mare a lui Emil”.

Asta eram,cu asta am ramas  dupa atatia ani de cand am plecat:copilul al mare a lu’ Emil….

Scriind mi-l aduc aminte perfect la inmormantarea tataului nostru…Era pe langa vecin,pe langa neam si prieten  si membru al corului…

Cor care canta  salbatic de tare,unele acute iti intrau in creier sau inima sau poate de vina era momentul…Eram si noi mai tineri si tatal nostru plecase de tanar…

I-am anuntat pe frati, cineva trebuie sa ajunga la Gavojdia…

Pe strada noastra  nu mai mai cunoaste nimeni…

Sau poate ma mai stiu doua-trei babe…..

Lasă un răspuns

