„Ce-mi puteti face,daca va iubesc”-o carte despre Ioan Alexandru


Dan C.Mihailescu cunoscutul  eseist sau mai simplu om de litere, cred ca este mai bine asa  sa-i spun,simplu om de litere,om care traieste de o viata in preajma literelor care fac cuvinte si cuvintele propozitii si mai departe fraze si de aici  incolo gandul,ideea,cateodata  opinia…. declara ca Ioan Alexandru a fost un fel de mentor,un indrumator in tainele devenirii  spre personalitatea care este  azi….

 

Cartea este un eseu „confesiv” dupa cum zice Dan  C.Mihailescu este scrisa cu o imensa participare si aplecare….. Autorul  ei face  trimiteri incolo si incoace ” emite” uneori   ” sentinte” si cauta mai ales  sa-l redescopere pentru multi, pentru majoritatea celor tineri pe acest extraordinar poet   azi aproape uitat…….

Ioan Alexandru este cel mai mare poet crestin(„religios” spune Dan C.Mihailescu)  al literaturii  romane…..

Care mai noteaza :Ii datoram  aproape dureros aceasta carte…..

xxx

Ioan Alexandru este unul dintre cei mai mari poeti romani….. Cu zece ani inainte  de  intalnirea lui Dan C.Mihailescu  cu Ioan Alexandru si eu   am  avut parte de o corespondenta cu  poetul Ion(Ioan) Alexandru….

Lui ii datorez elemente esentiale din formarea  mea….. Cele cateva scrisori nu s-au pastrat…. Peregrinarile mele prin  camine,locuinte cu chirie precum tiganul  cu cortul m-au facut (spre disperarea mea) sa le pierd…. Alexandru m-a invatat(aveam 17 ani,si in ultimul, an de liceu,el 28 de ani   ,ce este singuratatea,truda,  ce este esential ca sa citesc, sa ascult…. Si peste toate ca  trebuie, pana inchid ochii sa lucrez la mine…..Se intampla  la jumatatea anilor ’60……

.Mi-a indicat-spre exemplu- sa citesc  cateva eseuri   extraordinare ale lui George Balan, mare muzicolog  si important  eseist…. Din pacate azi complet necunoscut…… M-a indrumat ce muzica sa ascult….Si altele…… Si altele…..

L-am ascultat mai putin  poate  in ce priveste muzica ….Muzica mare,clasica…. Am trait cu rock-ul si prin rock  de atunci pana azi  si doar rareori  am reusit sa gasesc o bucata muzicala clasica pe  care sa osimt prin toti porii sufletului…..

Asta a fost…..

Si peste toate figura extraordinara a lui Alexandru cu pumnul strans,gata sa  stranga in el tot universul……

Poate se va face  o antologie critica din poezia lui Alexandru…. Atunci lumea va vedea,va recunoaste marele poet…..

Nu-mi ramane decat sa va indemn sa cititi cartea lui Mihailescu…. Veti  afla   cu surprindere ca Alexandru  a fost un mare orator, unul care capta masele….In alta maniera decat a facut-o Paunescu….

Peste ani,peste moarte, multumesc Ion/Ioan Alexandru…….

 

Lasă un răspuns

