Incantatoare si melancolica prin burgul ars de soare……(din „Texte tarzii”)


Era amiaza cu soarele ca doua suliti,era orasul plin de lume care cauta umbra putina de langa ziduri…..

Peste toate si toti era ea….

Am vazut-o fara sa o caut,de departe ochii mi s-au lipit…., manati de cine stie cine, exact pe faptura ei… Avea ochelari de soare care-i ascundeau ochii,era toata intr-o combinatie de culori plecand de la  maro in diverse  degradeuri… Si in locul bentitei, celebra bentita care leaga, era un sirag  de pietre  plecand de la aceeasi culoare.  Nu stiu prea multe despre culori si ma opresc aici….Nu suntem doctori in toate, trebuie sa mai invat…Poate ma ajuta cineva…

Mergeam spre ea si la un moment dat a disparut  din campul meu vizual  sporindu-mi asteptarea…M-am oprit la putina umbra de langa zidul unei case  si a reaparut ….

Era incantatoare  cand pasea usor, aproape valsand, pe piatra bine slefuita din pavaj…Parea ca danseaza  si aveam senzatia ca vine spre mine in pasi de dans, desi poate era numai o iluzie sau  dorinta mea  de a dansa cu ea odata….

As fi vrut sa insotesc salutul( meu)  sarutand-o pe obraji asa cum am fost invatat de mic de mama si bunica…. „Femeile la  care tii sau carora le acorzi respect le si   saruti in chip de bun intalnit…”   M-am oprit  la timp, era amiaza si din punctul ei de vedere   poate nu era cel mai bun lucru pe care sa-l fac….

M-am multumit ca ne-am vazut…..

Totdeauna se va gasi un timp o vreme cand sa ne vedem… cand vrei asta cu toata fiinta…

Am condus-o cativa pasi….

Strada a devenit parca  mai insufletita  odata cu  trecerea ei,trecerea noastra dar noi eram nepasatori la toate……

Trecerea ei incantatoare si melancolica  intr-o amiaza fierbinte prin burgul obosit si cotropit de caldura…,. ca un  semn al verii care ne  leagana in voie….

 

Lasă un răspuns

