Curatenie ….finalizata…. Cate ceva despre „vrednicie”


Nu, nu a fost o tranzactie,……doar curatenie finalizata….

De  copil am curat prin casele, apartamentele in care am locuit….

De bun simt nascut,crescut si prea putin facut (asta  de la mama si bunicii nostri) am considerat pe unde am stat  sa fac si eu ceva pentru acei oameni care m-au ajutat in viata…Si ce sa fac  la varsta de atunci,  spre terminarea scolii generale si  perioada liceului  decat curatenie…… Mancare  nu mi-a placut sa fac sau sa invat sa fac…Poate ca daca este nevoie o sa fac si asta…. Faceam curatenie saptamanal,apartament mare, invatasem o anume ordine in care se face curatenia,nu  fuseream…… La rastimpuri,  in general la un  an, spalam parchetul cu petrosin si apoi il dadeam cu ceara…..Dupa,  il lustruiam   asa cat sa-ti faci/vezi mustata sau freza…..

Sa lustruiesti… parchetul la un apartament mare,enorm….. !

Ce pectorali(inhaland  mirosul „indicibil”  al petrosinului sau   de ceara)    am facut eu atunci….! Si n-am murit si m-am „dezvoltat”  frumos fara sa fac din asta un scop…

Ce „sala”,ce tras la fiare a proasta,ce fitness si alte lucraturi ale noului veac in care insi  tineri sau mai batrani fac -ca niste  clovni sarmani si  nestiuti-   orice sa arate bine…

Imi vine sa rad dar si sa vomit……gandindu-ma la acesti sarmani clovni…..

 

A trecut timpul oamenii aceia care m-au ajutat la o varsta atat de  tanara nu mai sunt,  eu insa am ramas cu obiceiul sa fac curat pe unde stau sau unde ma duc….

Acum este simplu, dai cu aspiratorul, „maturi” cu degetele covorul sa se  stranga gramada parul  de la aproapele meu,catelusa ,apoi stergi  praful de pe mobila,scuturat paturi,etc si la final  cu mopul   bine imbibat  si apoi stors treci asa peste parchet ca si cum ai scrie pe o foaie de hartie…. Ca tot imi place mie sa scriu,sau una din „meseriile” sau „chemarile” mele,  este scrisul….

Scriu cu mopul pe parchet dupa ce l-am  ametit si stors bine  bine in galeata  in care am aruncat  niste „maglavaisuri ” care miros frumos….

Va mai spuneam zilele trecute ca  traim,traiesc cu usurinta in doua lumi una  care cuprinde indeletniciri absolut reale  munca obisnuita,  normala fireasca(  si aceasta curatenie intra in aceasta categorie) si  celalta alcatuita din filosofii,nevoile,greutatile si disperarile lumii,muzica rock,carti si scris…,o, si cateodata,dar numai cateodata, filme….

Eu un impatimit al filmului am vazut atat de putine filme in ultima vreme…Poate si plecand de la  teoria/adevarul  ca toate filmele mari au fost facute (la fel ca si  cealalta:toate cartile mari au fost scrise) si noi nu facem decat sa revedem,sa repetam  aceleasi filme si carti  mari  ….

Trec de la una la alta(de la dat cu mopul sau „lins” covorul,la  facerea unui proiect  in CAD sau scris  o carte  care nu se stie cand se termina!) firesc fara sa-mi fie rusine sa fac nici una nici alta,sau le fac cu usurinta si ma simt bine in ambele  situatii…

Nu-mi „cade”  nimic, tot eu sunt,acelasi  mereu acelasi si mereu altul cum spune cineva….

 

Am  finalizat curatenia,n-am mai „trecut” de ceva vreme  peste covoare si parchet,este seara, din curtea vecina se aude muzica (un fel de strigaturi hip-hop  si/sau zgomote lucrate la platane care-mi arata derizoriul in care a cazut o parte a  a semenilor) si-mi spun ca si unele si altele(situatiile de care v-am povestit!) tin de aceasta lume….

 

Daca poti,poti,daca nu poti,lasa-te….

 

Lasă un răspuns

