Intuitia, conexiunile acestei lumi si……. ambasadorul!


SUA are, de cateva zile, un nou ambasador in Romania.

Hans Klemm si-a prezentat scrisorile de acreditare   la Palatul Cotroceni. A fost primit apoi de primul ministru si a avut intalniri cu presedintii celor doua camere ale Parlamentului. Stirea  asta seaca am  cules-o din mers la radio  in masina.Nu mai urmaresc,  demult,  televiziunile, nici  ziare nu citesc pentru ca nu mai sunt…Si cele care sunt …..

Informarea mea este  rapida, cu textul citit numai pe diagonala, de pe internet.Si   numai seara tarziu cand   cele adunate peste zi vor sa ma doboare,sa ma trimita sa dorm in loc de privit insistent ecranul monitorului…. Si atunci,pentru ca sunt un ins cu o bogata,prea bogata traire interioara,pentru ca  o  intinsa arie din lumea asta  o stiu la nivel de cultura,evenimente memorabile etc,pentru ca am ajuns la  o etapa cand ma mira si nu mai mira ceva,   compensez   scurtele informatii cu  ceea ce cred eu ca se intampla,,cu ceea ce intuiesc eu ca se intampla.Este un exercitiu periculos,  riscant…Este ca si cum ai citi inceputul unei povesti si apoi renunti la carte si continui tu poverstea in gand.Desi nu o sti,desi nu ai citit pana la capat respectiva poveste…

Este un exercitiu  riscand dar si ademenitor,incitant…. Mi se pare ca stiu destul despre lumea asta si  in criza de timp sau din oboseala si lehamite prefer eu sa refac  informatia si povestea….

Nu am citit multe despre Hans Klemm.Nu aveam informatia.Am auzit ca  vine in Romania ca presedintele Iohannis l-a primit…. Si atat.

Pana  ieri spre seara subiectul  era deja clasat in mintea mea.Si ieri seara cineva imi spune ca l-a vazut la televiozor pe noul ambasador al Americii l-a Bucuresti ca i-a facut o impresie buna  ca sa spus  ca a fost  studentul unui profesor roman…. la o universitate americana.

Imediat  memoria mea fabuloasa,intuitia, legaturile conexiuni;e pe care le fac   de obicei m-a dus cu gandul ca Hans Klemm a fost studentul lui Matei Calinescu la Indiana University  din Bloomington SUA…..

Nu putea sa fie altcineva Profesorul…….

Nu aveam nici cea mai mica idee/informatie  despre viata si biografia lui Klemm dar a fost suficient acest amanunt(oare?) aruncat in treacat de cineva….

Care sa-mi spuna ca  ambasadorul a fost studentul unui profesor roman.Cineva care n-a retinut numele profesorului  nici universitatea unde preda.

Mi-a fost suficient   sa stiu atat si   mintea mea a  inceput sa functioneze la maxim…

De ce ,nu stiu…. Sau nu vreau sa dezvolt….Stateam de fapt de vorba  la un restaurant cu doua  doamne, bateau campii cu gratii plimbandu-se  prin tot felul de barfe………

.Si dintr-o data realizez ca Hans Klemm,noul ambasador a SUA in Romania a fost studentul lui Matei Calinescu…

.Fara sa-mi spuna nimeni…..

Pur si simplu am simtit ca asa este…

Oooooo,cat de mica este aceasta lume…..!

 

Matei Calinescu….. Unul din modelele tineretii mele…. Matei Calinescu si a lui inegalabila carte,unica in literatura romana: „Viata si opiniile lui Zacharias Lichter”…. Pe care am citit-o cu disperare, la sfarsitul anilor ’60,  la Brasov si apoi la Gavojdia in miez de vara…. „Viata si opiniile lui Zacharias Lichter” si „Biserica Neagra” a lui A.E.Baconsky sunt  doua   extraordinare,stranii si in afara obisnuitului, carti ale literaturii  romane…. Doua carti despre universul totalitar,doua carti despre disperare si intuneric, doua carti despre ratare  dar si  mereu cautatul liman…

Nu stiu ce conexiuni au fost in mintea mea, nu stiu de unde  siguranta ca  Hans Klemm a fost elevul lui Matei Calinescu…. Cateodata  intuim mersul acestei lumi si incercam sa  facem ca lumea sa fie si asa cum dorim noi…

Tarziu in noapte,seara trecuta,  la cateva ore dupa informatia primita intr-un restaurant   aflat la inceputul unei   ciudate si de poveste paduri(Padurea Bogatii),revenit acasa am cautat calm, sigur pe net   ceea ce stiam deja….

Da,Hans Klem a fost studentul lui Matei Calinescu la Indiana University din Bloomigton -SUA.

Nu sunt nici uimit, nici  din calea afara de ingamfat   cand scriu aceste randuri si aceasta intamplare…

.Asta sunt!

Revenind, acum, la evenimentul politic,diplomatic si la tot ce doriti, un om care a studiat si a invatat romaneste  cu Matei Calinescu nu poate fi decat  un lucru bun pentru aceasta Romanie……..

Un gând despre “Intuitia, conexiunile acestei lumi si……. ambasadorul!

Lasă un răspuns

