Caietele Iuliei(I)




Zi de toamna...chiar toamna...se simte...doar pomii se incapataneaza sa-si pastreze frunzele verzi...in unele locuri iarba e atat de verde de parca ar veni primavara....intr-o zi pe nestiute toamna va colora frunzele...si ne vom uita mirati...
Incet,incet ziua se trece....
O zi in care am plutit...peste toate...dimineata...strazile aproape pustii....un pic de soare...un vant caldut...
Cumparaturi...ziua trece mai usor...cand faci ceva....ma minunez de vrednicia mea...o placinta cu prune se coace in cuptor...ce bine miroase..!a vanilie si scortisoara...intre timp toc repede varza..."o arunc"in cratita......mirosurile se amesteca....ma uit ingrijorata la ceas....ce repede a trecut timpul!in curand musafirii suna la usa si galustele nu sunt gata....ma apuc si le modelez repede...mi-aduc aminte de copilarie...cand o imitam pe mama...jucandu-ma si amestecand apa cu pamant si frunze...imi placea...eram harnica la fel ca mama....
Trec in fuga prin fata oglinzii....azi nu m-am uitat in oglinda...
Oare eu sunt....?...
Parca nici zambetul nu-i al meu....
Duminica....cineva este vrednic si bate de zor un covor...galagie...se aud glasuri de copii bat mingea..si vorbesc tare...un copil se da in leagan....leaganul scartaie...nu-mi place sa-aud....ma intorc in copilarie...umblu dupa tata mare si-l sacai sa-mi faca si mie un leagan..intre cei doi meri.nu vrea...imi spune ca pomul o sa sufere...o sa-l doara daca leaga un lant de creanga...satul de insistenta mea imi face un leagan...un leagan doar al meu..in care stau toata ziua...nu ma dau tare..mi-e frica...ma legan usor...si nu ma gandesc daca pe pom il doare...
Ma uit pe fereastra...perdelele au ramas date la o parte de asta noapte....pe cer nu sunt nori....un cer ciudat...nu mai e soare....incet..ziua se inchide...nu inainte de a merge sa o vad pe mama...m-am laudat cu vrednicia mea...inainte sa plec la mama trebuie sa ma uit atent in oglinda...sa ma aranjez frumos...si sa zambesc ...altfel mama o sa stie ca am ceva pe suflet....




Iulia I.

Lasă un răspuns

