Un castel si o zi de noiembrie(din „Cartea golfului cu maci”)


Castelul, de care am mai scris, este pe  frumoasa Livada.Ziua de noiembrie a fost fermecata de un soare  atragator si pungas totodata pentru dincolo de razele lui era racoarea  anotimpului  pe care vantul o  umfla pana la momewntul cand te saturi de raze si soare si vrei sa intri intr-o casa,intr-un local,intr-o  florarie sau magazin….Nu,in nici un caz in facatura ordina si kitch-ioasa care se cheama mall.

Soare de toamna  si castelul  inchipuirilor noastre   desenate in suflet si minte….

Muntele care se ridica  drept si semet in mijlocul orasului   avea culoarea aramie,culoarea toamnei de acum un an,de acum douazeci de ani si il priveam la rastimpuri…

Am stat  mai bine de o jumatate de zi pe terasa avand in fata ochilor semet,muntele…. Nu la soare,acolo pe terasa nu era soare ci doar un curent perfid care trecea prin toate….. Si   dintr-o data  mi-a scris de castel..

.Castelul in chipuirilor noastre desenate  in suflet si minte….

Ce ciudat….Am ajuns in orasul  asta pe care nu-l liubesc dar unde s-a petrecut   mare parte din  viata mea cand in locul castelului era o scena  destul de mare asezata la baza pantei…. Langa scena erau doua cabine, un fel de baraci din lemn unde se  echipau artistii care  se produceau….Si noi niste  copii mari umblam prin acele cabine-baraci si ne inchipuiam la castel.

Cu multa vreme in urma scena a disparut inghitita de planuriule noi ale  sefilor orasului…Peste alta ceva vreme in locul scenei apare un  teren de  baschet imprejmuit cu un gard inalt si undeva alaturi, un castel….

Castelul  inchipurilor noastre desenate  in suflet si minte….

Castelul aintrat in mitologia locurilor noastre.

Am fost in cateva locuri  dar la castel  fiecare in parte……

N-am fost la castel n-am urcat  pe scara     care ar fi trebuit sa fie insurubata in aerul Livezii si nu este….L-am privit numai de  mai departe.

Fiecare loc a devenit un mit…. Nu miturile unui popor ci ale noastre…

La fel cum mitologia…. Mitologia noastra…. Care incepe  cu un camp de maci….

 

Castelul ca o   ultima cetate… Nici de cucerit,nici de aparat

Pur si simplu castelul….

-va continua-

Lasă un răspuns

