Stapana si prietenii/prietenele.Raspuns prietenilor/prietenelor( din”Cartea Golfului cu maci”)


 

Dragii mei/dragele mele, am primit scrisoarea de la voi si am fost emotionat.Nu ma asteptam in primul rand sa-mi raspundeti.Stiam ca stapana voastra si sefa voastra nu  este intr-o stare foarte buna si ma gandeam ca nu  va lasa  sa va ocupati cu raspunsul pentru mine  intr-un moment in care   trebuie sa fiti alaturi ea… Si totusi voi mi-ati raspuns….Cred ca stapana voastra are  un rol important  in acest raspuns,sunt sigur ca ea   va indemnat :”hai ,stiu ca vreti raspundeti la scrisoarea lui….,va las….” .

Repet, raspunsul vostru m-a emotionat si de aceea o sa  citez cat pot de mult din el….

“Dragul nostru ,iti raspundem noi cei doi  careia te-ai adresat dar sa stii ca   si ceilalti prieteni si prietene ale tale sunt langa noi,citesc randurile si ne soptesc din cand in cand cate o idee sau   cum sa modificam o fraza….

Avem orgoliul sa credem ca pe noi doi ar fi trebuit  sa ne descoperi    primii…stateam in calea ta, asa impungand aerul , am stat de la inceput,poate ti s-a parut ca suntem putini obraznici  pentru ca noi nu  ne-am ascuns….. si  abia  intr.-un tarziu ne-ai dat atentie….

Este drept ca si stapana noastra ne-a tinut  o vreme  spanzurati /incorsetati in matasurile fine ale hainelor si abia tarziu de tot ti-a dat voie sa ne vezi…. A urmat intre noi o dragoste la prima vedere- cum se spune intre voi oamenii -dar sa stii ca si la noi se intampla  la fel…

 De cand ne-ai vazut,  ne-ai dat atentia  pe care credem ca o meritam(iara suntem putini obraznici…!) si te asteptam    sa te vedem si simtim cu aceeasi emotie ca si prima data…. Stim ca tu ai avut un  rol hotarator sa o convingi pe stapana noastra sa ne lase liberi…. Noi am incercat sa-i mai spunem- cateodata- dar ea  ne-a repezit si ne-a spus sa ne vedem de viata  noastra, ca noi suntem mici,ca puteam fi  mai mari si altele…

 Dar noi dragul nostru,nu puteam fi mai mari decat   celelate parti-acum toti si toate prieteni  ai tai/ale tale- ale trupului stapanei…Noi  suntem in armonie cu trupul  ei….Am vazut ca tie iti place  si  trupul stapanei   laolalta cu sufletul si mintea ei…. Sa stii ca stapana noastra este asa cum o vezi tu….  Iti multumim ca intr-un tarziu ai reusit si ai convins-o   sa ne lase liberi, speram definitiv  si sa nu   intervina  cu nimic asupra noastra… Am auzit si noi ca in lumea voastra  este la moda sa –ti “cresti  copií” (trup din trupul tau) cu tot felul de corpuri straine inghesuite   sub acelasi invelis diafan si  fin al pielii…. Ne-am speriat tare,  ne este frica de  domnul doctor  si am trait o vreme-zi dupa zi-  cu spaima ca ajungem la operatie…. “

 

Dragii mei va inteleg  spaima,va inteleg  disperarea…. Am incercat pe cat am putut sa  conving pe stapana voastra  ca voi doi sunteti nemaipomeniti,asa cum v-a lasat natura si Dumnezeu…ea se uita neincrezatooare la mine si eu repetam  din nou fara sa obosesc  pentru ca eu am crezut in voi  ca si in stapana voastra de la inceput…

M-am bucurat nespus cand v-a lasat liberi …..  Scapati din stransoarea  matasurilor parca  ati renascut….. si-mi este drag sa va vad si sa va simt…

Cat priveste operatia   sper ca am convins-o  pe stapana sa renunte definitiv la asemenea prostii…. Voi sunteti  nemaipomeniti ,ce nevoie sa aveti voi de adaosuri…

Revin iara la scrisoarea voastra  fabuloasa, de fapt  raspunsul   catre mine…

“ Sa stii ca toti si toate te-am placut din prima….Si noi  prin natura suntem sensibili dar prietenele noastre care “locuiesc”/”vietuiesc” mai sus de noi sunt  si mai sensibile….Stim ca pe ele le-ai vazut primele,sunt poate mai zglobii,  dar noi,  noi suntem   poate ma sobri dar  foarte atasati….

  Stapana  te-a  cantarit o vreme  apoi am observat ca       vine tot mai mult  catre tine…. Ne dadeam coate  si  ne bucuram ca niste copii…..

Si vara si toamna  ne-am bucurat cand voi erati  impreuna.Am suferit cand te vedem/simtim rar….Pentru ca noi  nu putem uita  caldura imbratisarii si mangaierii tale …Sa stii ca noi suferim  mult  cand nu  va vedeti…. Cred ca si tu …dar nu  prea o arati….. Nu  stim  cum faci…..Stapana este uneori  necajita, noi i-am spus odata ceea ce credem si a sarit la noi:”da voi de unde stiti ca el sufera…..?”……

Acum cateva zile  eram  foarte suparati amandoi cand stapana te-a anuntat ca nu  puteti sa va vedeti seara…… Ziceam intre noi,uite ce putin timp  au de ei si atunci cand pot, intervine cate ceva….   Pana la urma  Cel  de Sus a fost cu voi… si cu noi pentru ca v-ati vazut  si   seara…. Sa mai stii ca noi  ne bucuram in felul nostru ori de cate ori te vedem,de fapt tresarim…. De bucurie…Asta este modul nostru de a ne bucura….Stapana ne mai cearta uneori  ca   ne aratam- pe fata-sentimentele dar   noi  asa traim,direct  si total….  Prietenele de mai sus  de noi ne-au soptit acum:” scrie total  ca asa-i place lui……”

Sa mai stii ca stapana  cateodata  rade de noi…Ma  rog,  are  dreptul   ca  suntem  ai ei, dar….. Noi stim cat este de sensibila dar  stie  si ea ca si noi suntem sensibili/sensibile…. Avem  si noi sensibilitatea noastra,  de ce se joaca  cu ea?

Mai ieri a lansat  un “a’propos” care ne-a necajit si pe noi nu numai pe prietenul   asezat sub noi, pe aceeasi axa    fata de care noi suntem simetrici…. A zis,te rog sa fi atent,nici mai mult nici mai putin ca a ajuns sa-l caute cu GPS-ul…. In primul rand  ca ne-a insultat inteligenta,   a lui, a noastra….  Noi  nu  ne ascundem,noi stim  sa ne  punem in valoare  si ea trebuie sa stie ca  suntem aici oricand si oricum…

Cum adica, prietenul nostru a devenit atat de insignifiant  si de marunt  incat sa-l caute cu GPS-ul…?

 Te rog sa o linistesti,daca poti, pe stapana, prietenul de langa noi este bine multumesc,ne vedem, ne mai zambim unul  altuia…. Ce,  el este un nimeni pe lume? Ne spune  si noua si  tie: “de ce nu imi luati  apararea  ?…”

Spune-i ca si el e  prietenul tau si ca tu nu ai nici o problema sa-l gasesti….

Stim noi ca tu  nu  ai nevoie de GPS……… ca esti un tip inteligent….

 Prietenul zice ca poti sa-i spui stapanei ca poate sa manance cate “croissante” cu gem  vrea,   ca el nu are nici o problema si  va sti sa se puna in valoare….

 Stim si el si noi ca altfel stapana nu se prea omoara  cu mancatul…..

 Prietenii tai  care ti-au  pozat foarte tandru  si in prim plan(nu stiam ca si  pot fi fotogenici, am crezut ca numai noi!) ila inceputul verii(ne-au placut si noua fotografiile din  padurea rupestra!!!! iar  stapana arata   extraordinar),te saluta si iti transmit ca  le-ai ramas dator.Ei spun ca  esti mereu langa ei ca te simt dar ca le-ai promis ceva  si nu  te-ai tinut  de promisiune…. Ei duc dorul semnului promis si pentru care  ai si primit aprobarea…. de la sefa noastra….. Chiar se mira de ce  un  te tii de promisiune…

Dupa cum mai sus de ei  asteapta ceilalti prieteni  asteapta versul  care sa fie ca un poem…. Sau “poemul intr-un vers scris direct   si cu fiecare    litera imprimata  pe  pielea catifelata”cum te-am auzit noi spunandu-i stapanei si stapana(am vazut-o!) s-a inrosit   pe  obraji……De fapt tu i-ai propus si noi am vazut ca stapana  nu  a refuzat  ba chiar credem ca vrea sa se intample acest lucru…. Suntem chiar invidiosi pe prietenul noastru care va purta pe veci memoria  literelor poemului ,

Noi doi, prietenii tai ne gandim cu nostalgie si usoara invidie   de ce nu ne-ai ales pe noi pentru poem….. sigur intelegem spatiul  mai  micut si degetele tale   cam mari pentru a “imprima un poem” aici la noi dar un autograf tot poti sa ne dai….sa simtim  pentru totdeauna semnul lasat de degetul  tau…. Cel putin un autograf ….

 Si daca tot ti-am spus de invidie hai sa mergem pana la capat… Da,suntem invidiosi pe prietena care vietuieste cu mult mai jos de noi   si  la care am vazut ca i-ai lasat  scrise  niste semne …..O  fi fost si  acestea  versuri dintr-un poem? Stim ca-ti place poesía,ca nu mai scrii de mult versuri dar ne intrebam daca acum  le …..  desenezi?

Este drept   nu foarte des se intampla sa   fie semnele tale acolo….  dar  sunt  semne puternice care raman o vreme……..Si sa le vezi pe saracele semne  cum se agita cand soseste  vremea – fatalmente- sa dispara…. Noi le-am spus sa stea linistite pentru ca tu vei avea grija  sa vina altele  in locul lor….Altele mai trainice si mai ….frumoase….

Noi stim ca tu nu  vrei sa ne” insemnezi”,invidia este invidie insa,  asa ca te rugam   drept compensatie sa  vii si mai des la noi…. Si sa stai si mai mult…. Chiar ne intrebam  daca tu esti in stare sa stai o noapte cu noi?…..

 

 Vreau sa va spun ca va iubesc la fel pe toti/toate ….La unii/unele ajung mai rar…..  Si stapana voastra-va dezvalui un secret-este necajita   ca ajung rar   sa o vad…. si daca la ea ajung rar atunci si la voi…..

Are dreptate stapana voastra cum si voi aveti dreptate….. in scrisoarea voastra…

De fapt    scrisoarea  voastra este  cantec cand pe tonuri inalte cand abia soptit…va inteleg  trairea si   suferintele….. De asta am si citat atat de mult din ea… Eu nu vreau sa va dezamagesc….. cum nu  vreau sa o dezamagesc pe stapana voastra…. Nu-mi iau angajamente,nu-mi plac astfel de “manifestari” dar ma veti simti si  aproape  de voi si   ceva mai mult…Mai mult timp si in orice caz, mai des…. Va cer scuze din start daca pe la  unii sau unele o  sa trec  numai sa-i salut,ca nu stau dar va asigur de intreaga mea afectiune si iubire….

Si va multumesc voua ca existati si alaturi de stapana voastra faceti un TOT  care imi este iubirea unica  de pe aceasta lume…….

 

Lasă un răspuns

