Cateodata(XXXIV)-fragmente dintr-o carte….


Era una din acele dupa amieze  de iarna cand se intuneca repede si  totusi este devreme.Intunericul ne face mai singuri, departarea parca este simtita fizic, ca o rana ce doare, iti intra in carne   si  te paralizeaza…Cand nu gasesti nici o solutie si stai,nu-ti gasesti locul sau nu doresti sa faci nimic…Pur si simplu …sati si nu faci nimic….   Cand  toate parca s-au oprit,  inlemnite, lasand loc doar tristetii care te copleseste si te cuprinde  in bratele ei largi si puternice….. Umblase toata ziua  ….. Tot felul de „exercitii” de  intins nervii pana spre  maxim,exercitii  care nu-l priveau si pe care totusi trebuia sa le faca…Incepu de dimineata devreme cand inca nu se luminase de ziua…. sa faca curat intr-un apartament care nu-i al lui  dar care trebuia sa-si primeasca stapanii  spre seara….  Avea poate o obligatie sau de fapt nu avea nici una, dar acolo era singur…. Incerca sa -i dea un mesaj de dimineata buna,il scrise din „prima” si  constata ca mesajul nu poate fi trimis.Nu mai avea credit.Pana sa se deschida  magazinele mare erau ore bune asa ca reveni la „stilou”(mop) cu sarg si   dezolare…. Apoi drumuri  la Posta cu un plic la o firma de „pachetari”sa puna un pachet,cumparaturi  si  putin,foarte putin reusi sa ajunga la ea sa o vada… Era obosita,cu nervii intinsi,a avut  mult de lucru,clienti care  iti inoada rabdarea si ti-o fac ca un terci…. Il izb i  imediat  chipul ei   care se lumina imediat alungand    dintr-o suflarea …. O starnse in  brate si o simti la cuibarindu-se in bartele lui ca   dupa o  indelunga asteptare…Purta ciorapi negri  cu model si o rochie  tricotata   armonios colorata in  niiste culori vii care bateau   in diverse nuante de la ocru,portocaliu pana la galben…. O stanse in brate  ea parea ca se pierde in bartele lui si  totul era dintr-o data altfel,era normal si firesc…. Apoi iara au aparut clienti care o i-au readus starea de  enervare   si ochii ei care   aruncau flacari…..Din nou cateva din clipe  impreuna totul  asa ca intr-un joc intre  scurte  momente de fericire si disperare multa….

…………

Se facuse tarziu,inrosisera  telefoanele cu mesaje si  la un moment dat   peste el se lasase oboseala….

Reciti din nou  scrisoarile  intitulate simplu „sambata” si apoi un numar pe care le trimisese  toata seara.

 

Sa nu te intereseze ce spune P…..

Azi dupa amiaza am fost   trist si scarbit de  situatia mea…. Pur si simplu, satul…..  Am alergat destul azi,n-am  mancat pentru ca n-am avut chef, doar dupa  h20 am ajuns la o masa   unde am mancat linistit….Pur si simplu ma enerveaza  sa fiu la diapozitia     lui S.. si a  onoratei ei familii….

Imi era sila de toate, de   desele drumuri pe care le-am facut carand bagaje,plase,geamantane, de colo -colo….  M-am gandit numai la tine… Mesajele tale  laconice dar pregnante din dupa amiaza asta m-au facut sa cred ca si tu te simteai straina….

 

Cred  ca te simti straina….
Si eu ma simt  absolut strain fata de S..
Si daca  sunt de acord cu ce spui tu  adica sa fi indiferenta fata de  ce-ti spune P. stiu ce spun….
Lucrurile astea trebuie transate… sau pot  merge pe un compromis  care nu duce la nimic bun… Am facut si eu compromisuri de gen si n-am ajuns nici unde decat la   senzatia de „strain”……

 

In numele meu si a povestii noastre  te rog sa nu faci compromisuri….  Tu nu trebuie sa faci compromisuri…..

Povestea noastra de iubire  merge   si pentru ca nu  simte nici un fel de compromisuri….

Sigur in casnicie sunt altele compromisurile dar   dupa cum te stiu,dupa cum  imi spui ca sunt lucrurile  ,NU…….

Mergi pe calea aleasa de tine…. Daca P.  intelege cine esti tu, valoarea ta ,fiinta care esti( si care nu mai este cea cu care el a ramas in gand) si trateaza lucrurile de la egal la egal,facand efortul sa te inteleaga,este bine…Daca nu,nu….

Asta  seara am urat  compromisurile mele  in casnicia  ratata cu S…. dar  tot eu mi-am raspuns…. :tu ai vrut asa….!

Iti scriu deschis, eu nu ” joc” in nici un fel…. si  sper ca intelegi ca    discutia noastra este   absolut ca intre doi oameni  care se iubesc  enorm dar sunt  si lucizi si care trebuie sa-si spuna unul altuia tot  ceea  ce cred…

Nici unul din noi nu este de vina ca ne-am gasit,ca ne intelegem, ca suntem  ceea ce doreste celalalt….

Ca fiecare  suntem unici dar ne regasim in celalalt…

Ca trecem usor de la  ras la o discutie serioasa, ca ne stim limitele,ca   in permanenta  cautam sa intelegem pe celalalt….

Ca ne respectam fara sa  ne chinuim sa facem asta..   ca respectul vine ( de la unul la altul )de la sine….. el este( in noi ) nascut si nu facut….

Noi….

<Doi oameni care isi traiesc povestea asa cum pot,asa cum se poate…..>

In ce ma priveste eu o traiesc  cu toata fiinta, fara sa-mi fie teama de nimic….De mine iti dai seama ca nu mi-e teama…dar nici de cei din jur…daca pastrez o discretie este ca  asa este felul meu  dar si  pentru ca  eu  trebuie sa am grija de tine…. Am fost  emotionat sa  constat ca tu  esti in multe momente  gata sa-ti „strigi” la modul extraordinar de frumos iubirea,fara sa-ti pese de nimeni….

Vreau sa-ti spun Iulia  ca  noi si povestea  noastra simpla dar si absolut deosebita va merge mai departe…Eu nu pot sa uit chipul tau  de un  frumos absolut  de azi ,cand  am plecat….Toate” povestile” noastre de asta seara nu spun  cat chipul tau de azi de la amiaza,chip care-si striga iubirea, era de fapt…. un tipat de fapt mut 

Oare Mos Craciun va  aduce pentru tine darul  dorit…?

Oare Mos Craciun va aduce si pentru mine singurul dar pe care il doresc

Mos Craciun mi-a transmis pe diverse canale ca el incearca si face ce poate…dar ca cei ce pot cu adevarat suntem noi!

Da, Iulia  tu esti cadoul meu de Craciun.Asa cum se poate….

Nu-mi doresc nimic altceva….

 

Reciti si  isi aduse iara in fata ochilor chipul si ochii  adumbriti de iubire,o iubire adanca, o dorinta   care   este in stare sa treaca peste orice….. Si   trupul ei cuibarindu-se la  pieptul lui  ca  si cand ar fi cautat  acolo  siguranta ca nimic nu se poate intampla,ca nimic nu se mai poate intampla decat asa cum isi doresc….

-continua-

 

Lasă un răspuns

