La cine a venit Mos Craciun….(din „Cartea Golfului cu maci”)


Cu o zi inainte de marea veste a Nasterii pruncului  ma  intrebam si eu- ca tot „poporul”-la cine vine Mos Craciun?

La mine  sigur nu vine…

N-am fost nici merituos, nici cuminte…..Harnic, asa si asa- destept  si frumos nu stiu daca am fost vreodata-  in rand cu lumea,niciodata!

In schimb „m-am” ajuns cu  o „calitate”:sunt prea batran  si fara de sperante pentru cei care  ar fi vrut sa-mi faca un cadou ….

O,…… sigur…… sunt milioane de oameni pe  acest pamant numit Romania care au fost cuminti si la care sigur va veni Mosul….. Ei chiar merita aceasta iluzie      frumoasa ,aceasta conventie numita MosCraciun…

Conventia asta  este cladita pe spinarea  minunii Nasterii Domnului …

.Aceasta este  vestea, aici este Dumnezeul…..

Ca sa revin la mine si fara  sa ma intereseze altii     marea mea  dorinta  a fost/este sa   fiu facut cadou………        de Mos Craciun …. Si la randul meu sa capat de la Mos Craciun……. un cadou asemenea… Este o dorinta neobisnuita,ciudata ca si alcatuirea care sunt……pentru ca trebuie sa ai cui sa dai si sa ai  pe cine sa primesti…. Intamplarea face sa fie posibile asemenea cadouri…. Ele nu sunt un joc…. Ele sunt de adevaratelea…

Eu  nu  vreau iluzii, eu vreau cadouri vii,adevarate,in „carne si oase”…..  Si ma gandeam- cuprins de  nelipsita mea luciditate- ca …… Mosul nu  este in stare de asa ceva….

La cateva ceasuri bune   de la trecerea Mosului constat ca am  simtit/intuit  bine….

De fapt am stiut….

Pe la mine n-a trecut Mos Craciun….

Nici sa ma   „duca” drept cadou, nici sa-mi „aduca”   cadoul….

Nu o sa ma supar pe Mos Craciun…..

Are si el puteri….limitate….. si poate fi depasit de  situatii care nu sunt in rand cu lumea si ….conventia….

 

.

Lasă un răspuns

