„Romania este un azil psihiatric” Oare?


Nu-l contrazic pe Stelian Tanase dar nici nu-l aprob…

Voi ce parere aveti?

….... „Schimbînd pe alt canal am văzut un program despre comunismul românesc, despre anii Ceaușescu. Nu mi-a venit să cred. Nu s-a spus nimic despre dezastrul economic și politic, despre suferințele pe care le-a produs, depsre frig, foame, frică.

Ei bine, România pare în zilele astea un azil psihiatric cu 20 milioane pacienți. Pe ecran era o veselie de nedescris. Am asistat la un chef strașnic pe seama epocii Ceaușescu. Două realități paralele în cele două programe. Mi-am zis că ne merităm soarta, suntem niște paseiști incurabili. Am întors spatele prezentului. Preferăm să fim nostalgici, să ne refugiem în trecut. Pentru că suntem nemultumiți de prezent depănăm amintiri. Mai mult decît atît, inventăm un trecut care nu a existat și pe care la vremea lui l-am detestat. Pentru că tot ce vedem despre Ceaușești zilele astea pe micile ecrane (și ce circ va fi in ianuarie!) și ce citim în gazete sunt pure fictiuni, minciuni, povești. Naivii care se uită la așa ceva nu au minte. Unii o fac din masochism – cei de vîrsta mea. Alții din curiozitate –  cei tineri. Cu toții suntem nebuni de legat.”

Pentru a intelege deplin cele scrise de Tanase rog  cititi tot textul aici:http://www.stelian-tanase.ro/moda-ceausescu/

Lasă un răspuns

