Dimineata Anului Nou


Am invatat de la marele prozator care este Radu Tudoran sa scriu in prima zi a Anului Nou…Nu din vreo superstitie ci pur si simplu pentru ca ziua de An Nou trebuie cinstita  prin scris…De catre cei ce   au harul acestei meserii…Si ca  trecerea din  ani,miezul noptii este un eveniment simplu, de marcat,   in care sa te gandesti in  taina,in suflet in minte la cei dragi.Si sa te rogi  pentru ei…Sa o faci  neauzit   decat de tine…Sa nu impartasesti ruga ta nimanui…O va auzi cu siguranta cel de Sus… Dupa care sa celebrezi trecerea dintre ani cu un pahar de vin,eventual, si  apoi odihna….Cat de departe suntem de toata vanzoleala  in cel mai scarbos „stil”de  marketing de azi, dar nu numai de azi, care ne tot „omoara” cu revelionul…..Cu  petrecerea  „pantagruelica”  a acestei nopti care are importanta   subliniata de mine mai sus si nimic altceav…Ma despart de Radu Tudoran intr-un singur loc.Paharul de vin… Eu am renuntat demult la activitatea  de „bautor”….Atunci cand am ajuns sa-i cunosc toate partile  negre sau ascunse precum si foarte putinele luminoase….Pentru mine  a fost destul, stiu totul,pot sa dau daca  as vrea lectii.... Cui doreste…

Asa ca n-am baut nici un pahar de vin.Am inchinat un pahar de sampanie la trecerea dintre ani fara sa-l gust.Nici macar sa-l miros…Stiu prea bine mirosul de sampanie….Altfel, ca sa va linistesc, sunt  crestin ortodox  nascut si nu facut…..

Am inchinat paharul si  am ascultat muzica.Muzica de toate felurile de la rock-ul cel mai  bun la jazz si ceva muzica populara…. ,da ,imi place si muzica populara cititorii au observat probabil .. N-am ascultat muzica sarbeasca deloc in aceasta noapte…Din intamplare sau pentru ca nu isi  avea locul….

Am     stat pana la ziua  tot ascultand muzica si gandindu-ma la toate si mai ales la cineva… si  scriind in gand  ceva pagini… Pagini care probabil vor ramane acolo sau, cine, stie parte din ele le voi  transcrie pe „hartie….”

Si am mai facut ceva…Am scris adica am comunicat,un fel de „vorbit” fara sunete… O chestiune esentiala…. pentru mine,pentru noi….

La miezul noptii am fost singur cateva minute si  am facut ceea ce trebuie  sa faca oricine.Sa se roage in gand….

Alalturi de mine erau zgomotele petardelor ,artificiile care bubuiau/luminau in nestire de parca veselia a pogorat peste   pamant in chip de zana cea frumoasa gata sa se ofere la fiecare…. Este chiar o mizerie,nu zic blasfemie, sa te incante jocul artificiilor pe  cer cand cerul  era puzderie de stele…care de care mai deosebita si impreuna inchipuind atatea si atatea… Pe strada  au inceput imediat sa curga oameni   in sens invers     convoiului de acum cateva ore…Din Piata spre   cartiere…Era frig sau a fost frig si  mai  toti erau cu gluga hainei pe cap…..

Si din  gand in gand am ajuns din nou sa-mi confirm hotararea …. Numai este nimic de facut…

Sunt in bratele povestii si voi fi in bratele povestii.Povestea esentiala vietilor noastre…Povestea care stie   ce are de facut…. Eu nu fac nimic contra povestii(Doamne,fereste!) eu sunt eu  asa cum tu esti eu si  eu sunt tu….. Eu  sunt si raman acelasi,omul simplu  si sincer pana la durere cu el insusi, care merge  cu totul in poveste…..

Nu pot sa fac altfel, cred ca nu putem sa facem altfel…..

La multi ani  si   iubire ……..

 

Un gând despre “Dimineata Anului Nou

Lasă un răspuns

