De la han…. la tribunal…… si la alte vieti… O evocare de IULIA I.


 

mi-am adus aminte dintr-o data despre ce voiam sa-ti povestesc…si fiindca n-am apucat sa-ti povestesc…iti scriu acu..
nu-mi caut scuze…dar poate ca de asta imi place mie sa fumez…si fiindca imi place,n-am nici un gand sa ma las…
de cand ma stiu mi-au placut tigarile…cum miros…
ma innebunesc si acum dupa mirosul de tigari…abia astept sa deschid pachetul…
la inceput,copil fiind, imi placeau doar asa…ca sa ma uit la ele…sa le tin intre degete…sa fiu si eu asa cum erau doamnele cochete cu unghii rosii…habar n-am unde vazusem eu asa ceva…cred ca nicaieri,caci ai mei nu ma luau cu ei la nici o petrecere,sigur era doar in imaginatia mea,nu citisem nicaieri ..caci eram prea mica si nu stiam citi…
bunicul meu…fuma pe ascuns,se ascundea de bunica…ea nu suferea tigarile,si nici pe cei care fumau…de multe ori gasea in buzunarele lui tigarile,si le arunca in foc manioasa tare… zicand tot felul de vorbe…
eu sufeream…si-mi parea rau dupa ele…si-mi era mila de bunicul,mie imi placea ca fumeaza…
poate bunica era satula,fiindca lucra ca femeie de serviciu la un han…singurul han,din IB…nu mai stiu cum se numea,dar daca caut bine …sigur o sa gasesc niste vederi…si o sa ti le arat si tie..
la vestitul han…era si o carciuma,vai de lume…unde veneau fel de fel de oameni…sa se intalneasca,sa povesteasca…si sa se imbete…iar mie imi placea grozav sa ma uit la ei si sa-i ascult…
de fiecare data cand mergeam la bunica la servici..dispaream subit…si stateam in fata usii la carciuma…tare se mai necajea pe mine…
cand nu eram la carciuma…eram sus la hotel…fiindca la etaj,in vestitul han…era si hotel…
de atunci am prins eu drag de hotel…caci tare imi mai plac hotelurile…pana nu demult,imi doream sa locuiesc intr-un hotel…
ma duceam si ma rugam de tanti Geta,receptionera, sa ma lase si pe mine intr-o camera…
vai,tare imi placea!
urcam scarile,foarte importanta…cu cheia in mana,sa caut camera…pe hol era un covor moale…si eu ma descultam ca sa-l simt mai bine…o data intrata in camera ma puneam sa cotrobaiesc peste tot…doar,doar…gasesc ceva…
n-am gasit niciodata nimic…
dar veneam de la hotel,atat de incantata,de parca as fi fost cine stie unde…
acum hanul nu mai exista…in locul lui este acum tribunal…si nu cred sa mai fie vreun han prin IB…
uite,eu scriu acuma…si tot de cate una imi amintesc…la carciuma asta ii spunea bufet!
vezi tu…nu ti-am zis niciodata ca-mi plac hotelurile…ti-am zis acum…
ca-mi place mirosul de tigari,ti-am spus…
Iulia I.
2 gânduri despre “De la han…. la tribunal…… si la alte vieti… O evocare de IULIA I.

  1. „Părăuț cu apă rece/ Desculța-m-oi și te-oi trece/ Desculța-m-oi de-un picior/Și te-oi trece cu mult dor”.
    ( Jarnik – Barseanu, Doine si strigaturi din Ardeal).

    A (se) desculta e regionalism, de unde e Iulia?

    Apreciază

Lasă un răspuns

