Pe drum(din”Cartea Golfului cu maci”)


Pe drum, sambata, la vreo cativa zeci de kilometrii de  oras……„Pe drum” se cheama excelentul roman a lui Jack Kerouac,  scriitorul american care a facut  cunoscut linia beat(nic) in literatura… Un fel de vagabond stelar, Kerouac……De asta imi place asa de mult acest roman….

Oricum eu sunt de ceva vreme pe drum,prin acest oras si prin imprejurimile lui, dus de intamplarile vietii….De  asta data am  mers pana la intrarea in Padurea Bogatii….Si am constatat a cata oara ca soseaua  dintre Brasov si Sghisoara  se mentine in limite mai mult decat rezonabile…A  fost reabilitata complet in  2001, sunt 15 ani de atrunci si  a ramas in buna stare si azi…Imi aduc aminte carcotelile  celor ce   erau nemultumiti ca lucrarea nu se mai termina…S-a terminat  si  de atunci se circula excelent…Ceea ce nu pot spune de mult cantatele autostrazi ale patriei  facut  in ultimii zece ani de catre   fioros de „marile” firme constructoare  venite din Vest   si care au primit sa faca lucrarile de autostrazi….

Concurenta sa traiasca,ea este progresul…un slogan doar, care ma lasa rece  Ca si  acela cu proprietatea este sfanta…

Panglici ale   resturile de capitalism care au ajuns la romani   si pe care acestia, harnici si „sincroni” si le-au insusit superficial si la nivel de automatisme de limbaj curent, aproape imediat…Ca si verbul  repetat la nesfarsit de toti prostii patriei,”a negocia”’…Dobitocii chiar cred ca in viata se poate negocia orice….

Dar  am fost pe drum…  Soare benefic si senzatia ca suntem la  sfarsitul iernii ca  undeva  se starneste in aer venirea primaverii..Campia din depresiunea Tarii Barsei  cu vagi si izolate pete de zapada….

Ajung la locul unde am tot fost in ultimile luni….. un restaurant cu o constructie ciudata, in marginea padurii,………chelnaritele ne intamplina    cu zambet larg profesional si in timp ce mancam, povestim….

De fapt nu trebuia sa fiu acolo…Trebuia sa fiu in alta parte….Trebuia sa ma vad cu ….. …N-a fost sa fie…. Si daca n-a fost sa fie atunci trebuia sa ma aflu in alta parte  si nu acolo la marginea padurii  si langa soseaua pe care trec in ambele sensuri masini ……N-am ajuns nici in alta parte…. Pentru ca de fapt nu vroiam sa ajung,de fapt eu vroiam sa fiu aici  aproape, sa ma intalnesc…..Cerc inchis….

Este iarna ultima zi de ianuarie si   mi se aminteste ca ieri bunicul ar fi implinit 120 de ani…O, Doamne….. sunt 43 de ani de cand a murit….

Ascult din nou fabuloasa poveste  a lui S. despre ziua inmormantarii lui N….El si cu I.(amandoi la  nici 25 de ani) ca reprezentanti ai familiei in timp ce  acasa la G.tatal nostru….  era pe catafalc…. Radem  homeric  evident nervos,mi se pare ca de atunci nu au trecut  aproape 31 de ani……

Scriu un mesaj  si  nu mai apuc  sa scriu altele…Sunt prea multi in jur…Ma gandesc la primavara care este departe…

Chelnarita ma enerveaza prin insistenta de vaca blanda cu care ma priveste…..

Sfarsim  pranzul  si inapoi   spre oras…Nici o veste….. Nu ma precipit, mi se pare normal, dar recunosc ca ma gandesc  la   ea….Calm…

Vine amurgul,spseaua este libera si  ajung rapid la  aproape 140        si o tin asa cativa kilometrii buni…Parca incep sa ma trezesc…. Mi se pare ca ma priveste de undeva de deasupra parbrizului si  ochii ei ma  dezaproba…Incepe sa coboare rapid ca si o cortina amurgul,intunericul si in cateva minute este ….noapte…Ajung imediat la 70-80 si raman  asa pana in oras….. Orasul  care nu mi-a placut niciodata…… dar este orasul uinde ne-am cunoscut si  suntem.

Voi fi mereu pe drum,neobosit,niciodata  nelinistit dar nici linistit… Voi fi pe drum si voi scrie  cu aceeasi inversunare atunci cand pot..

Cand nu pot ….tac…….  literele si cuvintele raman  in tastatura, ascunse si fragile….precum intr-un scrin somptuos si vechi….care ascunde comori…..

2 gânduri despre “Pe drum(din”Cartea Golfului cu maci”)

Lasă un răspuns

