De ce nu se face Autostrada Comarnic -Brasov


Ma distreaza dar ma si enerveaza   „plansul” miticilor de Bucuiresti   care isi arunca lacrimile in fata camerei de filmat a vreunei televiziune in timp ce asteapta  in masina sa scape de ambuteiajul  dintre Busteni si Sinaia sa zicem….  Amaratele noastre de televiziuni de stiei sau comerciale n-au subiecte sau nu sunt in stare sa gaseasca adevaratele stiri si atunci  bat- transformandu-l in apocalisa-  acest subiect…Cozile de pe Valea Prahovei de la sfarsitul saptamanii….. De parca aceasta Vale nu zic urata(din contra!) ar fi  miezul acestei Romanii ceea ce este de departe un mare FALS! Romania este dincolo de aceasta  Vale  in care se ingramadesc miticii de Bucuresti… De parca s-ar fi sfarsit  locurile cu aer curat/zapada din Romania.Dar  bucuresteanul trebuie  fie si un campion al „balcanismului” si ar vrea- daca s-ar putea- aceasta Vale a Prahovei   deplasata  chiar pe B-dul Magheru….

Cand nu avem de-a face cu o decizie politica  intotdeauna marile proiecte   atarna mai ales de considerente tehnice…. Pana la urma cei care  gandesc   cu argumente tehnice au reusit…Va mai amintiti (ca sa nu lungesc lista) de cei doi corifei ai autostrazilor,Ponta si Sova???? Ce fac ei acum….?Cum trebuia sa fie gata autostrada Comarnic-bucvuresti  deja? Ca altfel Ponta demisiona…A demisionat-chipurile-   nu de la autostrada ci de la strada!

Analiza de mai jos explica   ceea ce multi stiu de mult…

Intre altele si ca turismul este bun dar este o mare gogoasa sa crezi ca o zona ca Brasovul  se poate tine/intretine numai din turism si fara industrie….Imi aduc aminte  de anii 2007-20008 cand   inca se mai  vedea fumul  urcand din ruinele fostelor fabrici din zona Brasov cum aici se construiau a proasta,in dusmanie  de parca  ar fi fost Noul Eldorado, pensiuni…Ca asta este viitorul ziceau, suficienti, tot felul de oameni care-si tocau cu frenezie economiile sau creditele intru  propasirea turismului roamnesc…….. Daca veniti prin zona o sa vedeti multime de afise cu sale/rent  pe aceste constructii.Nu se inghesuie nimeni…..Nici inainte,nici acum…

Considerentele tehnice  primeaza in acest caz(autostrada Comarnic-Brasov) in fata turismului de sfarsit de saptamana….. a unei  mici parti din tara….

 

http://www.imopedia.ro:

„A3 a fluctuat în topul importanței strategice pentru țară, trecând de la statutul de coloană vertebrală a viitoarei rețele naționale de autostrăzi și pierzând din importanță până la rangul de prioritate trei. Acastă decădere a autostrăzii vedetă a apărut la presiunile transportatorilor, societății civile, precum și la intervențiile Comisiei europene.

„Eforturile Guvernului de a face din A3 un proiect mult mai important decât este în realitate ne-ar putea costa un milliard de euro din fondurile europene allocate României. Mai mult, s-ar putea ajunge chiar și la punctul în care toate finanțările din această categorie să fie blocate, până în anul 2020”, continuă expertul în construcții. 

În esență, cei care boicotează A3 Comarnic – Brașov sunt de părere că această autostradă nu are justificare economică. Traficul, cel mai important argument, de fapt nu justifică o construcție de asemenea amploare. Drumurile actuale sunt considerate suficiente și satisfăcătoare.

„Sunt prea puține rute active care să justifice construirea A3. Cu alte cuvinte, sunt prea multe rute alternative bune.  În cazul rutei București-Cluj, de exemplu, este mai rapidă și mai scurtă ruta București, Sibiu, Sebeș. În cazul rutei Bacău-Brașov, DN2 este drumul direct. Pe A3, șoferii ar fi nevoiți să treacă de două ori munții, până la destinație. Zona Predeal are o perioadă importantă din an în care este greu accesibilă, în perioada de iarnă, dar presupune consum și uzură mai mare pentru șoferi în orice perioadă, din cauza traversării munților”, continua oficialul citat.

Lipsa traficului de marfă face A3 un proiect nesustenabil economic 

În plus, traversarea munților aduce și prelungirea timpului parcurs pe drum, ceea ce nu este un avantaj nici pentru traficul de agreement, nici pentru cel de marfă. Traficul de marfă vine însă și cu o problemă suplimentară: A3 nu poate atrage acest tip de trafic, ceea ce a fost un motiv important pentru blocarea proiectului, până acum.

„Analiștii din domeniul transporturilor ai Comisiei Europene, precum și cei ai băncilor, cunosc faptul că A3 nu poate atrage trafic de marfă, iar acest lucru a fost responsabil de blocarea proiectului de fiecare data, de la început până acum. Dacă acest lucru nu este posibil, atunci nu există rațiune pentru a construi. Turismul nu este suficient”, arată oficialul citat.

 

În cazul turiștilor, ei se așteaptă la o autostradă care o să elimine ambuteiajele în drum spre munte. Potrivit specialiștilor, A3 ar putea să nu resolve această problemă. Motivul este faptul că ambuteiajele nu sunt cauzate de calitatea slabă a actualului DN1, ci de faptul că stațiunile de pe Valea Prahovei au o capacitate redusă de preluare a fluxului de autoturisme. În plus, o autostradă în zonă ar putea genera industrie locală, ceea ce ar putea determina turiștii să scoată Valea Prahovei de pe lista locurilor preferate pentru a lua o gură de aer curat”.

 

 

Tot textul aici:http://media.imopedia.ro/stiri-imobiliare/autostrada-comarnic-brasov-a3-23731.html

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s