Portretul facut de o femeie- barbatului iubit


 

 

„M-a fascinat lipsa lui totală de formalism, aproape de proastă creştere. Mă atragea la el nebunia, «golania» lui plină de spiritualitate. Felul de a gândi original despre artă, despre oameni. Felul de a trăi fără compromisuri“ 

 

Ceea ce abia ati citit este extraordianra caracterizare sau extraordinarul portret in tuse  nevazute facut(a) de  marea actrita Clody Bertola   (poate) celui mai mare regizor roman de film din toate timpurile:Lucian Pintilie.

Cititorii au observat(desigur) pretuirea mea pentru Lucian Pintilie…Am vazut   filmele lui Pintilie,am vazut cateva din spectacolele lui de teatru i-am citit   paginile   de eseu,  care pagini sunt  extraordinare si la fel de incitante ca si filmele lui….

Si  din toate astea s-a nascut credinta ca Lucian Pintilie este cel mai mare regizor roman de film  din toate timpurile….

Portertul de mai sus,  facut de marea actrita si frumoasa femeie care a fost Clody Bertola  iubitului ei Lucian Pintilie(care era mai tanar  decat Clody Bertola cu 20 de ani) mi se pare  foarte adevarat si exact…. Este adunata- in trei fraze – esenta despre omul Piniliie…

Va asigur ca este fascinant sa-l urmaresti pe Pintilie.Am stat zile in sir privindu-l pe Pintilie   vorbind(era perioada filmarilor la „Reconstituirea”) si n-am sa uit niciodata fervoarea absoluta cu care vorbea si ochii lui albastrii ca un lac de munte.. Lac,cand stralucind in soare, cand inghetat, ,totdeauna adanc…

 

Un gând despre “Portretul facut de o femeie- barbatului iubit

Lasă un răspuns

