A fost odata Mariana Marin…A ramas numai poezia….


Ar fi implinit  60 de ani!

Cine(mai) stie azi de extraordinara,  fabuloasa Mariana Marin?

marianamarin

A murit la 47 de ani in 2003….

A publicat primul volum de poeme in 1981.La 25 de ani…

A fost frumoasa,electrizanta,disperata, a cunoscut experientele pe care numai cei  ce au „nebunia”poeziei le pot face…A trecut, sunt sigur prin infern… A trecut   cu voia ei prin experienta  de infern a  alcoolului    …

A avut „darul autodistrugerii”(Nora Iuga):„poate există oameni în care dumnezeu a pus toate darurile: geniu, frumuseţe, bunătate, curaj, loialitate şi cîte or mai fi. pînă să-i fi cunoscut n-am ştiut că există şi un dar al autodistrugerii. ei mi-au dezvăluit acest teribil secret.”Nora Iuga)

Mariana Marin:

Intre sanii mei a innoptat moartea.

Dar intre mine si tine (se spune)
va exista intotdeauna o Europa sau o Mare Rosie.
Limba in care gandesc eu cuvantul moarte
nu este si limba in care gandesti tu cuvantul iubire.
Ceea ce azi ne desparte (se spune)
ne va desparti si mai mult maine.
Iata de ce, cu toata intunecimea trecutului nostru
pe care il desfasuram acum aidoma
unui pergament din vechiul Egipt,
iti cer sa fugim in haul ce ni s-a dat.
Acolo, pistruii si parul tau rosu
vor intelege desigur si vor iubi
limba sanilor mei

intre care va innopta si atunci moartea. (ElegieXII)

 

N-am cunoscut-o personal pe Mariana Marin…

A fost   odata Mariana Marin…. Si a ramas numai poezia…Poezia ei…..

<<M-am lepadat de amintirea  ta

ca de obsesia cea mai iubita

„eu,intr-un oras de provincie,copila,

zdrobind mai tarziu in dinti calinele proaspete”>>

 

Totdeauna poetii extraordinari ….mor de tineri……Exceptiile confirma regula…..

 


		

Lasă un răspuns

