4 martie.39 de ani……


39 de ani de la  cutremurul din 4 martie 1977.

Cei nascuti in acel an  sunt acum oameni maturi si au la randul lor copii…

Pentru noi ceilalti  pare o viata desi era ca ieri cand  umblam pe strazile Bucurestiului  pline de praf si suspect de linistite….

Bucurestiul era in zona lui centrala un oras  al linistii….

Nu misca nimeni in/cu speranta  sa poata fi auzit vreun scancet sau strigat de ajutor dintre mormanele enorme de  daramaturi..

Si atunci, pe langa multi oameni care si-au pierdut viata, a murit si Toma Caragiu….

Il stiti pe Toma Caragiu?

 

 

Dincolo de consemnarea  oarecum neutra, ingaduiti si un accent personal…

 Acum 39 de ani  era sa mor  multumit! Adica satul…Adica mancat…Eu care nu sunt un gurmand,un pofticios,nici macar de dulce( nu va mirati,pot sa o fac!),  m-a prins cutremurul  cu lingura in „drum” spre gura…. Venisem dintr-o delegatie,inca  nu ma mutasem cu serviciul la ceea ce a fost atunci, pana mai apoi,  marea uzina. Aveam sa o fac  peste  trei saptamani  incepand cu  1 aprilie.N-a fost o gluma. Am inceput sa lucrez la marea uzina  la 1 aprilie  1977 si am plecat de acolo  pe 23 februarie 2004…. Cam multi ani…N-a fost o gluma pana la urma plecarea mea la marea uzina…Atunci nu m-am gandit ca incep sa lucrez   la noul loc de munca chiar pe 1 aprilie… Pe care bravul popor roman o numeste ziua pacalelilor…. ..
Dar atunci seara  m-am speriat ca tot omul si am ajuns de la masa pana  sub  acoperamantul iluzoriu al tocului usii…. Se zgaltaia totul  in jur  si   de undeva venea un zgomot infernal….Sigur din maruntaiele pamantului….Atunci nu m-am gandit foarte clar…. 
Tanar eram,frumos nu cred,nu m-a interesat,n-am avut niciodata printre preocuparile mele    narcisismul, casatorit  eram …..
Un gând despre “4 martie.39 de ani……

Lasă un răspuns

