Golful si Invierea-Actualizare 2


Sf Ana Orsova -rasarit

Va voi spune imediat unde este Golful…. Si incercati atunci sa va imaginati Invierea petrecuta pe acel  deal avand  golful la picioarele voastre….

Nu vi se pare o imagine de o frumusete  totala,reala si i-reala….?

Nu stiu cum,nu stiu prin ce intamplare  a fost sa primesc aceasta fotografie  cu un loc despre  care am vorbit mult,am scris la fel de mult si pe care intotdeauna o sa-l imaginez cu voi…..  tocmai de Vinerea Mare…. Eu care nu tin rostul   zilelor unei saptamani……. si nu  ma  tin cu dinadinsul de     zilele asteptarii…Sunt zile….de asteptare…..
Nu stiu daca va fi vreodata sa ajungeti acolo, cu mine sau  cu altii…..Sper, odata ajunse, sa aveti parte de minunatia  locului si sa va  aduceti aminte de cele  ce vi-le-am povestit/scris  …..
 Fotografia pare dar chiar  este  cu adevarat prea frumoasa, este luata de sus de pe dealul pe care  Pamfil Seicaru a ridicat  manastirea Sf.Ana…….,  undeva nevazut este ….. orasul(Orsova) si la vedere, maiestuos,Golful….
Sau o parte din el…..
Golful  care dincolo de toate a devenit  unul din cele mai   sensibile,puternice,  calde momente pe care am construit renasterea ….mea.
In dreapta, dealurile invaluite in aburul cetos al diminetii,  fac parte din „fosta Mica America”,fosta Yugoslavia,Serbia de  azi…. Cu ce a mai ramas…..
Mai sus  la vreo cincisprezece-douazeci de kilometrii se afla ruinurile  celei mai extraordinare statiuni  balneo-climaterice din Romania,Baile Herculane…. Distrusa de noi,  de noi toti care aplaudam,  drogati atunci, in acele frenetice nopti de decembrie,  un nou inceput.
Si care in prostia noastra,de acum legendara,am crezut ca intr-o noapte  stergem tot  din creer,suflet si de pe piele si devenim”capitalisti”….
Atat de idioti  si prosti capitalisti am fost ca am distrus in cativa ani aceasta perla a Banatului,a Romaniei.
Atat de prosti si  creduli si de  cu mintea oparita am fost fost incat distrus mare parte din Romania.In folosul catorva   insi de carton de aici si in spatele carora se afla Marele Urs.Marele Urs de la VEST ,………nu va prostiti….. sa credeti altceva….. cel cunoscut noua,cel de la EST sta  deocamdata cu botul pe labe…. Asteapta sa vada daca mai ramane ceva……
Dar nu numai asezari,fabrici  am distrus ci mai ales oameni…… Ne-am distrus si    schilodit, am ajuns oameni care pun „botul” fara sa mai rationeze….. de parca am fi niste  hoarde venite din pustiurile Orientelor sau ale Asiei……
Din fericire noi si tot neamul   nostru de idioti n-am reusit sa distrugem   GOLFUL…..
Golful a rezistat   valului  care a suierat prin mintile noastre  deja spalate….Sa distrugem tot si sa construim   la loc ceva stralucitor si ….capitalist……,de fapt o   adunatura de  cartoane  la mahalaua Europei…..
Da,Romania producatoare de ace,brice si ca…e…….
GOLFUL dintre Romania si Iugoslavia  a rezistat….. Cu ajutorul nemtilor,Iugoslavia  s-a transformat in cateva stane mai intinse cat doua trei judete de la noi…..
Dar GOLFUL a rezistat…..
 Cativa zeci de metri mai jos de  buza dealului se mai afla Dierna, localul in care au cantat( si ar trebui o placa memoriala acolo),in anii ’80 Nicu Anghel Ministeru si    Iancu Popovici…. Sigur nu se mai cheama Dierna..… dar cred ca a ramas……o….., sa-i vedeti pe amandoi intr-o inregistrare ramasa peste timp si ce inseamna sa  armonia intre doua instrumente de calibru:saxofonul lui Ministeru si trompeta lui Iancu…..
 Si  undeva langa mine,venind parca din alt timp,sunt peste douazeci de ani de atunci, A. aproape domnisoara la 11 ani si I.  o fetita  care era inca de atunci foarte independenta…..
Si mai departa iara Herculanele si    „vaporul” numit  hotelul Roman   si   intre Herculane si Orsova,Topletul unde  in sambata mare  a acestui Paste  a fost inmormantata MF, singurul neam ,prin alianta,pe care il mai aveam acolo……
Golful…….
3 gânduri despre “Golful si Invierea-Actualizare 2

Lasă un răspuns

