O arvuna pentru Paris….(din cartea „Unul,bunul celuilalt”)


Eram obosit si soarele abia  se strecura printre noi,campul era verde ,”ce mult a crescut….”.in spate  pe sosea treceau masini grabite si ma bucuram sa o vad…..

Toata oboseala  drumului si a noptii se adunase undeva  gramada cat sa ma lase sa gandesc sa vad si altceva….

Terminasem de povestit  sau credeam eu ca am terminat  si intr-un gest  aproape in transa am cautat portofelul si am scos o hartie de cinci euro…

I-am intins-o  si am rugat-o sa o ia….

„Arvuna,o mica arvuna pentru Paris…..”

Pentru o calatorie,pentru o zi,  pentru un sezon la Paris….

Habar n-am….

Dar am oferit-o cu atata convingere sau eu eram atat de convins ca va fi, incat nu incape indoiala….

Mi-am adus aminte de gestul absolut  pur al fratelui meu(avea sase ani!) care acum un veac(o, doamne……),  la o reuniune de familie  i-a intins muzicantului care abia se oprise din cantat (saxofon) o doina (de masa…. se zice in Banat,era ruga,ruga la Gavojdia si toti ai mei  erau de fata) o hartie de cinci lei  si i-a spus: ” ia cinci lei sa fie arvuna sa canti la nunta mea….”

Muzicantului i-au dat lacrimile, alor mei la fel…..

Am intins hartia de cinci euro,  a luat-o  usor   contrariata dar si emotionata  de gestul meu neasteptat si mi-a spus :”o sa o pun deoparte,nu alaturi de alti bani…… si astept….”

Era aproape amiaza si era chiar frumoasa cu ochii ei mari cat o lume………..

Un gând despre “O arvuna pentru Paris….(din cartea „Unul,bunul celuilalt”)

Lasă un răspuns

