Zece ani…La o aniversare….(din cartea „Unul-bunul celuilalt”)


Pe  3 august  dupa amiaza la orelor 18 s-a nascut un copil.Baiat, sa precizez imediat.Putea fi si fata….Nu cred sa fi fost o problema….O clipa m-am gandit ce faceam eu in dupa amiaza  de august a anului 2006…. Eram sigur  inconjurat de singuratate…dar asta nu are importanta  acum…..

Asadar  pe 3 august curent baiatul din poveste implineste   prea frumoasa varsta de zece ani.

Urarea mea este sa aiba noroc,sa aiba   acolo Sus pe cineva care sa-l vegheze…..Sa aiba norocul  si mana celui de Sus asa cum a avut(are) mama lui……. Sa fie sanatos si sa aiba parte de toate cele bune ale acestei lumi.Va fi obligat de viata ,fara urarea mea, sa cunoasca pe cele rele….. Si totdeauna,pentru ca nu poate sa  evite pe cele rele, sa stie/sa fie in stare,sa iasa din lumea  relelor…. Sa afle  (dar asa fara efort ……) ca internetul nu este  decat o biata unealta pe care sa o manui tu si  nu te manuie ea…Ca NU este deloc mirific…. Si mai ales sa inceapa sa simta ca nu mai este chiar un copil….. Va fi greu asta si  daca ar fi fortat poate fi traumatizant.Dar este nevoie sa  simta el  ca nu mai este chiar un copil….

Este minunat sa ai zece ani………  gandesc eu acum cand  am de sase ori varsta asta…..

Il cunosc bine doar din povestile altora….L-am auzit la telefon( fara sa vorbeasca cu mine) si  am stat o clipa sa   ma dumiresc a cui este vocea…A lui sau a mamei….Si asta  chiar m-a tulburat…

Face  tot felul de prostioare( ca mai toti  cand  am fost copii) si cred ca nu este un capat de lume…Cred ca  este copil normal atata vreme cat face prostii.Cred  ca este bine si firesc  ca mama lui sa creada ca  este un copil normal si inteligent……Care a fost bine educat dar  a fost  crescut cu o prea (aratata,……la vedere) mare iubire…..

Nu va fi un geniu cum n-am fost  majoritatea dintre noi dar poate fi,trebuie sa fie, om…Un om….

De ziua lui,  nestiut,  ii  ofer cele mai bune ganduri ale mele….

Un gând despre “Zece ani…La o aniversare….(din cartea „Unul-bunul celuilalt”)

Lasă un răspuns

