Ion Covaci-un extraordinar poet.Ca si necunoscut……


 

Necunoscuta femeie- de Ion Covaci

 

Dintre-nselatoarele amante

Mi-a ramas in mintenumai una

Incarcata greu cu diamante

Si purtand pe frunte-noua-luna.

 

Ma-nvelea cu salul de intuneric

Si stateam alaturea tacuti,

Trupul fin i-l cuprindeam eteric:

<Spune,tu,de ce nu ma saruti?>

 

 

Ea tacea si ma-nvelea mai tare,

Tainuit o lacrima zvanta,

Nu-ndrazneam sa-i pun vreo intrebare

Ce durere grea o framanta.

 

 

 

Dar odata catre zori de ziua,

Cand pleca de obicei grabit,

Inima  ca un ciocan in piua,

Ii batea si-atuncea mi-a vorbit:

 

 

<Trebuie sa rupem legatura,

Te iubesc asa de mult acum,

Ca mi-e arsa de-nsetare gura,

Un sarut- si te vei face scrum!

N-am iubit pe nimeni niciodata,

Toti i-am sarutat pe cati am vrut

Si-au pierit ca floarea scuturata:

Te iubesc,nu pot sa te sarut>

 

 

N-a mai fost de-atuncea la-ntalnire,

Dar eu stiu ca nu ma va uita.

Cand s-o stinge marea ei iubire,

O,atuncea ma va saruta! 

 

 

Am citit nenumarate traduceri(recunosc,exceptionale) a lui Ion Covaci(1940-2010)…. A fost o legenda in lumea celor care stiau cate ceva de literatura….. Legenda si viata lui a depasit,  atunci,  opera…. Poate va fi sa fie si o recunaostere a operei…. A tiparit primul lui volum de versuri abia in 2002.Multumesc  domnului Ilie Gyurcsik si importantei reviste „Orizont” de la Timisoara. de la care/de unde  am preluat aceasta extraordinara poezie(sursa:”Orizont” serie noua,32 pagini,iunie 2016;nr.6(1610);an XXVIII)

Lasă un răspuns

