Tunsul cu oala sau cu blidul


Apropiatii mei cei mai apropiati(sunt putini,nu va speriati!) stiu de  obsesia mea mai mult ca o gluma si joc despre  par…Ca sa lamuresc imediat  este vorba de „podoaba capilara”….Drept este ca   firele mele pe crestet nu sunt multe…Sigur ca ma necajesc, in gluma sau la margine de serios dar  asta este…. Doamne fereste-ma   de  „lucrari” ajutatoare(mizerii precum implant,etc,etc….)….Asa a fost sa fie…asa va fi …. Apropiatii mei cei apropiati rad cand le povestesc,se amuza si ma amuz(de fapt….!) si eu cand imi „vars” oful cu privire la  putinatatea parului meu …… A ras cu pofta  si o doctorita(undeva la mijloc de  umor si uimire) cand i-am spus cu un ton serios si parca marcat de  nu stiu ce  mare  chin urmatoarele:”doamna,problema mea nu este tensiunea ci parul…Ca am putin…..Tensiunea o rezolv eu, nici o problema,parul niciodata…..”

Asa stand lucrurile ma uit  la frizurile celor de pe strada  si  comentez in gand…Unele nu-mi spun nimic….Nimic nu s-a schimbat pe lumea asta decat noi…..Noi, care imbatranim….Totul se repeta  la anumite intervale,ciclic…..Eu am purtat plete,plete sanatoase ca lumea,(ma ajuta si obiectul  numit par care nu era lins ci usor carliontat de  la mama sau natura,nu pot sa   spun exact..)…. Totul se repeta,….. O sa-mi spuneti de „marile” inventii  …care sunt telefonul si internetul si eu va spun ca sunt un mare rahat….Ele nu ne fac sa fim mai buni,nici sa comunicam cu adevarat ….mai mult….Si deopotriva ne fac sa ne simtitm tot mai singuri…. Porcaria cu „socializarea” este doar o  manipulare la care pun botul  cei multi…. De fapt cand aud acest cuvant intorc capul  ca sa nu-mi fie rau…..

Ma uit la frizurile  trecatorilor si observ si eu cum „evolueaza” moda….ma refer numai la barbati,doamne fereste   nu la doamne…… Am fost surprins de vreun an incoace sa vad  tunosori care sunt cam asa…:tuns zero cu masina pana spre crestetul capului si acolo o claie mai mica sau mai mare de par.care sta fie ordonat fie dezordonat in batatia vantului…….. Si am ras cu pofta, homeric in interiorul meu….. Astia cu moda ori sunt prosti ori sunt nauci….Acum peste  patruzecisicinci de ani era la mare moda, ca si azi, frizura,tunsoare tip sergent  din armata americana….Soldatii americani aveau aceasta frizura care face acum  furori pe la noi…..  de la manelisti la putopalmisti.Tuns zero si  o mana de par ca o umbra  in crestet…. Spate de halterofil, privire oteloasa,etc,etc….dar aia erau soldati americani din trupe mai mult sau mai putin speciale…Erau tunsi  scurt  cand mai toti tinerii purtau plete…. Asemanarea cu ei  este pentru ce au  o „claie” mica ,o perie acolo…..Alta categorie sunt cei tot tunsi zero dar au in crestet o claie zdravana de par care  cand nu bate vantul sta cum sta  iar cand bate, se imprastie  alandala…. Privindu-i  pe cei din urma, in general  tineri care se invart in jurul  primilor douazeci de ani, mi-am adus aminte ca prin vis de tunsul  cu oala sau cu blidul….Se practica inainte vreme si era  foarte practic.Putea fi oricine frizer,daca avea o masina de tuns….. Chiar de tuns oi…. Clientului i se punea in cap o oala cat sa-i incapa bine si lejer pe cap.Oala avea o inaltime mica atat cat sa acopere crestetul individului…. Parul care ramanea in afara  oalei se taia intai cu o foarfeca si apoi cu masina de tuns se „castiga” la zero…, pana la piele adica…. La insi mai  cu pretentii se folosea blidul….  Tot pus pe cap si tot curatat  la zero parul din afara blidului…. Iesea in final  i un capsor curatat pe margini de par,inclusiv in jurul urechilor si in varf o claie care arata ca omul e barbat si are par….

Si mai inainte de  aceasta moda,trebuie sa recunoasteti practica, oamenii  se tundeau rar sau deloc de unde si  sloganul/zicerea:”parul meu nu trebuie tuns/numa’ peptanat si uns…..” .

N-am apucat-o si nici bunicii mei n-au apucat-o….Sigur bunicii lor,da…. Uitandu-ma la  frizurilor pustilor de azi care trec tantosi pe cea mai importanta strada a orasului ma apuca rasul si mila….Zic ca sunt la curent  cu moda sau chiar in moda….Bietii de ei nu stiu ca  au precursori….. ca blidul sau oala serveau acum o suta de ani  unei tunsori ieftine,igienice si fara  inchipuita „arta” cu care frizerii de azi pigulesc firele tinerilor ca sa-i”faca” la fix si sa le umfle 50 de lei /tunsoarea….

le sugerez frizerilor sau mai nou”stilistilor”(alt mare…..) sa foloseasca cu nadejde oala sau blidul.Ies in castig ,vin si cu noutati si sunt si ….foarte  nationali si  statornici acestui pamant….

Nimic nu s-a schimbat pe lumea asta…. l… Uica Traian S. sa-r rasuci in mormant  daca ar afla de cata lipsa de imaginatie  duc  cei din brerasla frizerilor de azi…..

Le spunea ,le spuneam si noi, celor de azi,nu artisti ca Uica Traian ,”cibezari”….De ce nu mai stiu  nici eu…. oricum era un cuvant   care numea in deradere  mistocareasca pe  cei ce nu erau cu adevarati artisti….

Dar uica Traian erau un artist…Pentru el nu conta atat tunsul cat o partida de discutii pe diverse teme  ale zilei sau lumii cu onor clientul…

Azi,amaratii care tund ,nu sunt in stare sa scoata doua vorbe…….  timorati dar si „patrunsi” de atentie…… sa pigulesca cu   „arta” ultimul fir rebel….

Lasă un răspuns

