21 August 1968.Scarba si gustul amar n-au disparut nici dupa 48 de ani


Se implinesc azi 48 de ani de la invazia Cehoslovaciei de catre trupele Tratatului de la Varsovia in frunte cu cele sovietice….

Amarul acelei zile  incendiare si extraordinare si tragice nu o sa-l uit niciodata….Asa cum a fost   imprimat in mintea, memoria tanarului de   19 ani si jumatate deja student in anul trei  si extrem de matur si cunoscator al realitatilor  acelor timpuri…. Am inceput sa scriu odata despre anul 1968 si  am ramas  cu inceputul…Imi lipsesc documentele,nu am timp sa ajung la bilblioteca…. Anul 1968 care putea fi unul   deosebit  si a fost numai o primavara   care se duce  asa cum se trec anotimpurile….

21 august  1968 a fost o zi limita, o zi de ori-ori…. Sovieticii au reusit sa scape in forta de acel moment si au mai impins inca 22 de ani de  comunism( sovietizat)…..  Occidentul a fost ca de obicei slab,o carpa care se muleaza dupa interese …Occidentul a fost mic si  a stat la cutie si l-a  durut in fund…America avea un presedinte  slab venit pe val dupa  asasinarea lui J.F. Kennedy  si n-a ripostat decat verbal…..   adica  a fost vocala ..

Ceausescu a jucat o carte mare prin  care  a  trezit   samanta verde din    majoritatea poporului  roman(vin rusii peste noi) si am avut acel  miting urias din Piata Palatului si cuvantarea care   stors  aplauze in Occident…Cu aplauzele am ramas…. Si  mai apoi cu Tezele din Iulie 1971 care a insemnat sfarsitul tuturor visurilor si a anticipat uluitor negrii ani ’80. Tezele din Iulie 1971 care au distrus pur si siomplu o generatie, sigur cea mai dotata de dupa razboi…..

Cine sa vada ? Cati dintre romani au vazut? Romanii (nu toti,  sa recunoastem) alergau dupa cuvantarea lui Ceausescu  din 21 August  1968 sa  prinda loc la coada  pentru a se inscrie in partidul comunist….

 

Miopia lor( si manipularea pe care au inghiti-o cu o voiosie si o mandrie zisa  patriotica dar prosteasca )  m-au umplut de scarba si mi-a lasat  un gust amar de care, nici acum, dupa 48 de ani n-am reusit sa scap….

Romanii care s-au trezit  abia dupa 22 de ani…. Si atunci cu ajutorul altora….

21 August 1968,o zi  pe care( inca) o am vie….. in toate amanuntele….

Eram un  tanar matur,prea matur  si  care stia valorile acestei lumi  si care nu era pus  pe  cariera/compromisuri  cu ajutorul partidului comunist…. ….

Un tanar( cel de atunci!)  de care sunt mandru si acum….

Azi nimeni nu mai stie de  aceasta zi,nu nmai stie  de Ian Palach,studentul care si-a dat foc si a ars de viu la Praga….

Cu toate astea eu voi scrie mereui de aceasta zi ….pana la capat… desi  ma veti injura-si acum- parte dintre voi…….

Lasă un răspuns

