„Amintirea Marinelei,de-a pururea…”.O proza de Iulia I.Radu


 

Lui I. nu-i place deloc la Eforie…
La Eforie mai multe nu-mi plac decât îmi plac…însă întotdeauna voi veni aici cu gândul că prima dată am venit la mare cu ea..,cea care nu mai este acum. Iulie 1988…cald,foarte cald si atunci..(.,mama era însărcinată cu A.)…,am plecat la mare cu trenul …,am călătorit toată noaptea,tren personal…cu etaj,cum erau trenurile odat’…
Nu mai țin minte aproape nimic din acea călătorie…Am dormit în drum spre mare…si am mâncat carne friptă de pui…,nu stiu cum o gătea Marinela,dar eu de atunci nu am mai mâncat așa bunătate…
Țin minte că ne-am cazat la niște oameni în vârstă…care aveau o casa cu un hol mare,din care intrai în câte o cameră.Camera noastră a fost a doua pe stânga…avea un dulap mare,doua paturi…si o masa așezată în fața ferestrei…,ferestrea dădea în grădină…
Pe peretele de lângă patul în care am dormit cu S.(tatăl lui  I.) erau poze de familie.
S. a căzut din pat de nu știu câte ori…,în cele din urmă am dormit eu la margine…,eram mai mare cu cinci ani decât el.
Si acum îmi sună în urechi vorbele ce mi le-a spus mama când am plecat de acasă:”să fi cuminte si ascultătoare,sa nu cumva să mă faci de rușine”.
Vârsta de 10 ani am sarbatorit-o la mare…,împreună cu nea Ilie,caci așa îl chema pe proprietarul casei…Casa lui era cam pe unde e acum pensiunea unde am stat  mai apoi de atatea ori,
Pe lângă casă erau câmpuri cu cucuruz…si drum de tara prăfuit.
Marinela mi-a cumpărat slip alb cu dungulite roșii,si slapi ca niște saboți cu găurele vișinii.
M-a luat de mână…si împreună am coborât scările de la Acapulco…”uite Iulia,vezi cat e de mare marea?…ea se unește cu cerul”…Erai atât de emoționată cum nu-ți pot spune…
 Am fost cea mai cuminte fetiță din lume,de bucurie că m-a luat cu ea la mare.Am stat atunci câteva zile,poate o săptămână,nu stiu precis…fiindcă eu atunci eram mică și nu știam eu ce-i timpul.
N-am simțit atunci lipsa mamei…si n-am știut ce-i dorul.Marinela a fost ca mama mea…mi-a făcut toate plăcerile,imi cumpăra de toate,imi făcea cartofi prăjiți cu salata de ardei copți.. ,ma ajuta să -mi spăl parul meu lung,ma pieptăna si mi-l prindea în coada ….
Mama îmi cumpărase bilute de prins parul cu flori de margarete.
Am mai venit apoi aici la Eforie în luna de miere…atunci am sunat-o si i-am spus ce mi-a spus ea mie când aveam câteva zile până să împlinesc 10 ani:că marea-i mare…si se unește cu cerul.As fi vrut să o sun si acum…
Dar iată că am visat-o la Eforie,inainte să vii la mine,…ducandu-ma la întâlnirea cu tine….Întotdeauna ma voi întoarce la Eforie cu gândul la ea…si cu gândul la tine…tu care m-ai așteptat cu atâta emoție și iubire intr-un loc care nu-ti place… …..
Iulia I.Radu
Nota Ioan Avram:
 O pagina densa,scrisa cu o participare si o evocare a amanuntului pana la detalii care  aduce un suflu aparte si   emotie   …. Iulia I.Radu are talent … Îi urez, cu mintea si inima, sa aiba parte  de noroc pe acest drum….

Lasă un răspuns

