Noiembrie-ultima zi.Achim Nica – „La Obreja-ntr-o gragina”.


Noiembrie, ultima zi…

.De maine, decembrie.

Seara.

Si  in aceste momente va chem sa ascultati un cantec vechi.

O doina…. O prea frumoasa doina…

Am ascultat-o prima oara acum foarte multi ani.Pe disc de vinil, la pickup-ul  combinat cu radio abia cumparat de parinti…. Era un radio cu  o carcasa din lemn furniruit  care avea dedesubt o cutie din acelasi lemn in care se afla pickup-ul…. Cutia avea o usa  care se deschidea pe lungime si devenea un suport pe care sa asezi dixcurile…..  Sigur tatal noastru a cumparat   discul,era un EP cu patru melodii….. Am ascultat-o si eu si fratii mei pana la  oboseala.Celorlalti!Noi nu oboseam niciodata.Apoi unul din frati a inceput sa ingane catecul ,”mutiland” cuvintele…. Si a facut-o  ceva vreme…pana cand a ajuns si el „mare”

In prima zi  a lui decembrie fratii mei sa aduna la Glimboca- pe aceeasi Vale a Bistrei   unde se afla si Obreja-pentru a sarbatori  ziua de nastere a  celui de al doilea din  „clanul”  fratilor….

Achim Nica s-a stins de ceva ani si-si doarme somnul de veci la Obreja….

Noi am ramas aceeasi chiar si acum cand avem o varsta, cand cantecul  pare atat de departe… Noi am ramas aceeasi…..

La multi ani!

 

 

Nota: Sio pentru ca suntem la Achim Nica ,pentru fratii Avram si pentru voi  o alta celebra  doiuna care mi-a incantat copilaria si nu numai…..”Patru boi leagana carul”

 

Lasă un răspuns

