Sa traiesti pana la ultima clipa.Despre M.Blecher si „Inimi cicatrizate”….Un text( de intampinare) semnat Iulia I.Radu


 

Intotdeauna m-au bucurat darurile…,dar atunci cand primesc o carte in dar,imi dau pur si simplu lacrimile de fericire.
Pentru mine,nu exista dar mai minunat!
Nu mult timp in urma, am primit in dar,o carte despre care se vorbeste intens  in ultima perioada….
S-a facut si un film dupa aceasta carte,insa marturisesc ca nu am fost tentata sa vad filmul…
Ar fi fost cred mai usor…,dar sunt sigura ca nu as fi avut aceeasi satisfactie pe care am avut-o citind acesta carte,
”Inimi cicatrizate”-M.Blecher(1909-1938).Romanul a aparut in 1937.
Un titlu si un autor(disparut la numai 29 de ani!),despre care eu nu stiam…
Eram intr-o perioada in care nu puteam sa citesc…,am tot frunzarit diverse carti,insa nici una nu m-a ”prins”…
Mi-a placut in primul rand titlul…m-a atras…iar,apoi o data inceputa cartea,n-am mai putut sa o las din mana.
Citind-o ,am avut senzatia ca autorul este in fata mea si imi spune o poveste…
O poveste despre un tanar,care afla ca sufera de o boala,Morbul lui Pott,boala ce ii afecteaza coloana vertebrala…
De aici,incolo…viata acestui tanar se schimba complet,el este nevoit sa-si traiasca o buna parte din viata intr-un sanatoriu,avand in permanenta nevoie de ajutor.Lucruri atat de simple si de firesti,el nu le mai poate face decat ajutat.
Are insa o vointa si o bucurie de a-si trai viata,fara margini…
Te face,cumva sa te rusinezi,si sa realizezi ca sta in puterea ta sa rezolvi orice.
Isi traieste suferinta…,(cumva)linistit,…bucurandu-se de orice lucru simplu…,o conversatie,o plimbare cu trasura pe malul marii,ascultand furtuna…iubind…,traind o poveste de iubire…
Pe mine,una,…cartea m-a impresionat…,m-a fascinat…,simt nevoia sa recitesc anumite pagini,atunci cand imi pare totul negru…
Ma cert…,si-mi spun ca nu trebuie sa ma plang de nimic.
Am tot ce-mi doresc!…
Iulia  I. Radu

Lasă un răspuns

