„O fascinantă poveste de dragoste; o extraordinară aventură împotriva obstacolelor pe care ți le poate pune viața în cale.DOSAR


Multumesc Dorin Tudoran.Am preluat in titlu  o fraza din tulburatorul  dumneavoastra text scris la moartea lui Romulus Rusan(https://republica.ro/cel-plecat-un-domn-purtand-cu-el-insemnele-vechiului-ardeal).

Si continui cu inca  un citat din acel text:”Ferm și în același timp tolerant, plin de entuziasm, dar ocolind patetismul, bucurându-se fără a face zgomot și întristându-se fără a-i deranja pe alții, Romi a trăit pentru a dărui – un domn purtând cu el însemnele vechiului Ardeal.

anaromulus

anaromi-_ii

Ana Balndiana-un text din 9.12.2016

Ca adult, adică o jumătate de secol de viață, nimeni nu a avut asupra mea o influență mai mare și mai majoră decât soțul meu, Romulus Rusan. Și nimeni nu m-a ajutat mai mult. Aveam mai puțin de 18 ani când ne-am cunoscut, el cu câțiva ani mai mult, și am crescut împreună, modelându-ne și sprijinindu-ne reciproc. Dar, în mod evident, eu am fost beneficiara principală a legăturii noastre, despre care am știut amândoi din prima secundă că este – în înțelesul cel mai profund al cuvântului – definitivă. Cu siguranță și el ar fi fost fără mine diferit, dar eu fără el mă îndoiesc că aș fi putut rezista, nu numai spiritual, ci și fizic, într-o lume pe care nici nu voiam s-o accept și de care nici nu știam să mă apăr. Spiritul lui de echilibru pe care l-am învățat cu greu și numai cu anii, răbdarea lui de neînchipuit lângă continua mea trepidație, felul lui de a analiza critic fiecare lucru și situație, și la nevoie chiar de a îmbrăca, pentru a mă convinge, roba „avocatului diavolului” lângă entuziasmul meu mereu grăbit și fervoarea mea fără frâu, au reușit să mă protejeze, adăugând revoltei mele nestăpânite – care era și a lui și la care nu a încercat niciodată să mă facă să renunț – inteligente și uneori de-a dreptul savante măsuri de protecție.” –  Foto si text -Facebook-Ana Blandiana

 

Marius Ghilezan-un foarte bun jurnalist- scrie la disparitia lui  Romulus Rusan:

Pe vremea comunismului citeam şi reciteam “America ogarului cenuşiu” a lui Romulus Rusan. O pledoarie pentru vise. Un elogiu adus libertăţii. Un jurnal al vitezei printre vorbele “without trucks, the US are stop”. A fost la o bursă cu soţia sa Ana Blandiana. Când adolescenţa mea era captivată de miracolul statelor unde visele se împlinesc, nu ştiam că mama lui, aflată în agonie la Alba Iulia,  nu voia să-i spună fiului că e pe moarte, ca nu cumva să-şi întrerupă călătoria. L-a aşteptat. I-a dat ultima îmbrăţişare.”(http://mariusghilezan.ro/ne-a-parasit-romulus-rusan.html)

Ghilezan scrie si pune in text si fotografia copertii  celei mai cunoscute carti a lui Romulus Rusan,”America ogarului cenusiu”.Am mai scris despre carte  ,adaug acum ca atunci cand am citit-o stiam destul de multe despre America,despre rock si  fenomenul hippie.Cartea lui Rusan m-a ajutat sa inteleg toate cele  de mai sus  ,altfel…. Este cartea unui om cu harul scrisului si al observatiei, a unui om ramas  tanar…Cred ca Rusan a ramas   tanar pana la moarte….

ogar

Nota: multumesc Iulia I. Radu pentru semnalare texte si foto  legate de tristul eveniment

2 gânduri despre “„O fascinantă poveste de dragoste; o extraordinară aventură împotriva obstacolelor pe care ți le poate pune viața în cale.DOSAR

  1. Mi-a produs o mare tristețe trecerea lui la cele veșnice mai ales ca ne cunoscuserăm, cu amândoi, în anii ’60 în Clujul studenției. El lucra deja în Redacția „Tribuna” iar Ana era studentă, cam deodată cu mine, doar că urma Filologia. Ultima întâlnire cu Romi Rusan a fost surprinzătoare și absolut fascinantă. Venind în Arad cu treburi de ale lui,deja era stabilit în București și scăpase cu viata după cutremurul din ’77, a trecut să-și viziteze un prieten și fost coleg de facultate : tocmai pe șeful meu de birou de la fabrica unde lucram. Mi-a produs o mare bucurie, cred ca și reciproc, pentru ca trecuseră o serie de ani în care nu ne-am văzut. Oricum drumurile în viata au fost diferite. Dumnezeu sa aibă în paza sufletul lui blând și curat!

Lasă un răspuns

