Timisoara-27 de ani- prezenta in amintirea PHOENIX si a lui Ioan Avram! O… ,Doamne iarta greselile noastre -ACTUALIZARE live


Un mare cantec,o mare balada…. Timisoara

Timisoara a fost un oras  aparte, numai neo-capitalistii post decembristi l-au facut unul mort, uniform,care abia  mai sufla la un moment dat….Si presa l-a vopsit la fel…Orasul ” palatelor tiganesti”….. Timisoara a fost/este  in primul rand orasul extraordinarei Politehnici de aici,apoi orasul  cu o industrie nu foarte mare dar exacta si  de calitate,apoi orasul atator initiative care  au ramas acolo,a fost orasul COMTIM-ului si a acelui mare manager(imi repugna termenul,n-am altula cum….) care a fost Florentin Carpanu…. apoi orasul Revolutiei cu  timisoreni si vinituri   asa cum  se intampla in asemenea momente unice  in istorie… Timisoara a fost leaganul rock-ului romanesc…. PHOENIX, PRO-MUSICA,PROGRESIV TM…… si alte cate trupe de valoare nu de nunti si birturi.

Timisoara a mai fost orasul   celor ce  vroiau sa fuga in vest…. crezand ca acolo este raiul…. Raiul pe dracu…

Generatia mea a crezut ca dincolo in Ves teste singura scapare si a plecat care cum au putut…Unii au ramas aici…Eu am ramas si nu regret nici o clipa desi m-am irosit poate  aici…dar m-am irosit  si din vina mea…Nu faceam nimic dincolo daca fugeam…

Nicu Covaci,Ioji Kappl,Lipan-Tandarica(adica PHOENIX fara Baniciu) au  fugit intr-o zi a anului 1977….. Si nu s-a ales  nimic  creator,muzical din   ce au facut acolo….Au fost tratati ca niste amarati din Est,EI care bateau la acel moment  aproape toate formatile rock ale lumii….Stiu ce vorbesc…Nu sunt un banatean falos.Am trait,am invatat,am ascultat rock-ul ca  si cand ar fi fost viata mea….Am ascultat si trait atata muzica rock incat sa-mi ajunga  pentru nu stiu cate vieti…. Rock,filtrat prin scara de valori culturale pe care o dobandisem,nu oricum…. Si ajunsi  Est  PHONIX nu au reusit….

„Timisoara” este cantecul  despre esecul generatiei celor ce au fugit in Vest in anii comunismului si  n-au reusit sa faca nimic acolo.Ma refer in primul rand la  planul cultural…. cei care traiuau prin muzica,scris,teatru fim….. Cu extrem de putine exceptii n-au reusit…Occidentul nu i-a primit ,nu i-au inteles…Asa cum a fost cu PHOENIX…. Nicu Covaci a incercat acolo… sa cante in engleza …Degeaba,,,,

-va urma-

Un gând despre “Timisoara-27 de ani- prezenta in amintirea PHOENIX si a lui Ioan Avram! O… ,Doamne iarta greselile noastre -ACTUALIZARE live

Lasă un răspuns

