O speranta a muzicii de opera-Madalina Bourceanu


In aceste zile de sfarsit de an   se intampla concerte,spectacole cat in restul anului.Oferta este generoasa ba chiar  mult prea mare in raport cu cererea…. Unele atrag interesul publicului altele, din varii motive, se petrec fara multi spectatori…. Este sfrasitul de an,vin sarbatorile Craciunului si   Anul Nou si  cei ce  produc si fac astfel de intamplari culturale se grabesc sa-si ofere „produsele” cu  gandul ca  vor atrage  public…. M-am nimerit  aproape din intamplare la un    concert  sustinut de studenti la Centrul Multicultural al Universitatii Transilvania din Brasov.

Clasa profesoarea Cristina Soreanu  a Facultatii  de Muzica din cadrul Universitatii „Transilvania” Brasov a sustinut un concert la sus numitul centru…Afisul era minuscul cum sta bine unei manifestari studentesti si l-am vazut din intamplare in drumul meu catre   votare in duminica  „luminoasa” a lui decembrie… Afis   pus doar la intrarea in Rectorat si Centrul Multicultural….Cu gandul la cateva evenimente   culturale la care am participat-in timp- in aceste spatii  am ajuns la concert….

Care a cuprins, in acompaniament de pian, cateva colinde si cantece de Craciun  si apoi arii, fragmente din operete, opere celebre….Un concert bun, simplu,fara fite si sclipici a unor tineri aflati inca pe bancile scolii..O bucurie de Sarbatori dar  probabil si un examen de clasa.

. Patru fete si doi baieti…Asta este clasa profesoarei Cristina Soreanu….

Care au cantat…. incercand sa dea ce au mai bun  in muzica…

Am remarcat-o imediat pe Madalina Bourceanu…. Subtire,cu par lung, negru  si cu o voce peste toti ceilalti …de fapt am auzit vocea si apoi m-am uitat la chip.Voce de mezzo-soprana puternica,bine lucrata… care poate ajunge exceptionala… Prezenta muzicala   controlata,”intrari”  bine realizate si  peste toate placerea de a canta…Madalina Bourceanu canta cu placere, cu o evidenta  placere, traieste  muzica si asta se vede imediat…..

Simt imediat unde este talent…Simt imediat valoarea…Tanara studenta s-a ridicat peste colegi si colege,s-a detasat imediat….Nu stiu  amanunte despre  alte reusite muzicale ale Madalinei Bourceanu….. dar cat am vazut-o si auzit-o  sunt suficiente sa-i prevad un frumos viitor,o cariera…. Sigur de aici pana acolo  mai sunt multe, se pot intampla multe…Mai este multa munca,mai sunt si  sacrificile pe care trebuie sa le faca,mai este si norocul…. Norocul sub toate felurile  printre care si cel  al unui mentor care sa o indrume…

Am vazut ceva spectacole de opera…Nu sunt un meloman   ca la carte….in ce priveste opera….dar am vazut  cateva spectacole aici la Brasov si am detectat( atunci) cateva soliste de opera aflata la inceput  de drum …..la care am simtit valoarea, talentul…

Nu m-am inselat…. Au facut cariere extraordinare….

Ele se numesc Nelly Miricioui,Felicia Filip,Daniela Vladescu….

Norocul, munca si talentul o pot ajuta  pe Madalina Bourceanu sa ajunga acolo unde merita….

Sa fie……!

Lasă un răspuns

