Singur in Ajunul Craciunului …….


Bat(pe strada)  niste tigani in tobe cu un amestec de lehamite si  disperare….. doar, doar putinii trecatori se „lasa”  si le pun  un ban in caciula intinsa obraznic spre tine… Tobele suna sec…Ce colind poate fi asta in seara de ajun…..? O  aiureala care nu inghit,nu-mi place…..

In jurul meu(azi) numai  oameni grabiti sa nu-i prinda Craciunul fara cele care se cuvin…Adica,facut curat,facut  mancaruri multe,placut mirositoare si…….. prajituri….Dar mai inainte de asta, ultime cumparaturi….Oricine iesea dintr-un magazin, avea plasa plina….

Nu stiu cat „spirit’ si cat valul cate te cuprinde  vazand pe toti, cheltuind  banutii….

N-am cumparat nimic….. Nu aveam nici o chemare….

Dar  eu sunt singur….

Milioane de oameni asteapta Ajunul….Nasterea…. Tuturor acestora le doresc sanatate, iubire si  ganduri bune…..

In jurul meu sunt oameni care se agita….,vorbesc,mananca pe rupte, „traiesc” Nasterea Domnului fiecare in felul lui….. Este mai mult-   sau de cele mai multe ori- o obisnuinta….. Craciunul,colindele si  masa comuna cu familia….. Habar n-am de unde aceasta cutuma :de Craciun trebuie sa stai acasa, sa iei masa de pranz cu familia…. Sau alt poncif de gaga,rostiut dintr-o data  cu un ton de sentinta :”Craciunul se sarbatoreste totdeauna acasa”…

Si daca  esti singur si nu vrei sa-ti fie nimeni in preajma….?

Si  eu sunt singur…. N-am voie sa cred,sa simt ca este Craciunul chiar daca mananc o bucata de paine sau o prajirura….?

Singura cumparatura pe care am facut-o azi a fost painea…. Am  comandat paine la cuptor si pe la amiaza am fost sa o iau…Fata de la magazin era  neagra de suparare….Colega ei  incurcase  borcanele si in fata multimii care cauta cu un fel de disperare caraghioasa renumita paine, a vandut si ce era pus deoparte pentru mine….Fata cu care am vorbit abia  a apucat sa retina alta in locul  celei comandate…La fel de buna dar mai scumpa…Mi-a spus cu mare sfiala si jena… ….I-am spus ca nu este nici o problema,este mai bine asa,sa le impacheteze frumos..

.I-am platit   tot, plus inca -cel putin- pe deasupra, pretul unei paini….S-a uitat mirata,i-am spus ca   astia sunt bani   de la mine pentru paine…. si am plecat ….

Probabil  si-a facut cruce, lumea abia daca lasa  restul de 30-40 de bani…Fisa de cincizeci de bani,nu! E buna la parcare sau la carucioarele de la supermarketuri…

Ascult  cateva colinde la doua posturi TV din Ardeal…Nu suport limbarita   si  superficialitatea regatenilor si a posturilor  usurele,adevarate serparii,de la Bucuresti…

Cele mai frumoase colinde sau cele mai tulburatoare si pe care le  am in minte si acum le-am ascultat  tare demult…..Eram  foarte tanar, un amestec de copil si de om maturizat prea devreme…. Ceea ce va spun s-a petrecut  cand aveam  intre 12 ai 17 ani….

Ajungeam  la Gavojdia( de la scoala facuta departe, la Brasov)  tocmai in seara de Ajun…. Atunci Ajunul  era ultima zi de scoala, de a doua zi incepea vacanta. De la gara pana la bunici pe cel mai lung drum sau cea mai lunga varianta, ajungeam in zece minute…. Era seara,ger,toti oamenii pe la casele lor si  in intuneric  pluteau de departe sau de mai aproape glasurile tigancilor venite la colindat…Glasurile lor cand puternice, cand abia soptite,suave,pe mai multe voci, insotite de  clinchetul clopoteilor  care   acompaniau colindul….

N-am auzit de atunci,n-am sa mai aud   astfel de glasuri cum cele ale tigancilor venite la colindat in seara de Ajun…. Sigur tigancile de atunci nu mai sunt…Nu maie ste nimneni nici prin casele noastre de la Gavojdia…Dar asta este o alta poveste care are si nu are legatura cu  Ajunul Craciunului….

Sa fiti fericiti…

Voi cei ce puteti…

 

2 gânduri despre “Singur in Ajunul Craciunului …….

Lasă un răspuns

