Calator in ziua de Craciun


N-am stat acasa in ziua de Craciun… N-am putut…..Am calatorit  aiurea in jurul orasului….departe de oameni…. Am calatorit cu mine….

Era amiaza si soseaua arata ca un tunel din poveste..O poveste  cu  multa gheata, ceata si  aproape nesimtit ger…O poveste cu copaci in filigran…Chciura  coborata la rangul de arta…..

dsc09025dsc09026

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pustiu si aproape intuneric desi era amiaza….Din cand in cand cate o masina….Craciunul cu toti pe la casele lor si eu calatorind cu mine catre niciunde… Senzatia stranie de singuratate….  singuratate care  incepuse sa ma scalde(de  ceva vreme) in  valurile ei  totdeauna  nocive, niciodata  luminoase….

Eram cu mine,nu vroiam sa-i spun  nimic…Imi placea nespus sa o las sa se bucure  de cele normale de Craciun…. De caldura unui camin,de caldura unei familii… Sa stau deoparte si sa nu  enervez pe nimeni cu    nelinistile mele….Acasa al meu sunt eu….Undeva departe este o casa parasita  in care mai  zac doar   amarate amintiri…Eu nu pot sa traiesc din amintiri,n-am chef,n-am aplecare  spre amintiri..ce a fost a fost,ce va fi urmeaza sa ni se arate…..Aici  sunt doar  un calator in ziua de Craciun…De la soseaua asfaltata am trecut la una   „asfaltata” cu zapada batatorita a acestei ierni…De o parte muntele semet si  pierdut in ceata,de partea cealalta  dealurile  subcarpatice ‘coperite de paduri  care mai de care mai filigranate..Mai putin un brad…Sau cativa brazi…..O,.brad verde….. rasarit in  marea de      ramuri inghetate si ornate.

dsc09028dsc09027

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Eram la o rascruce de drumuri….Zapada, cateva rulote sustinute  pe roti de camion care fumegau prin burlanul care  trecea spre cer direct prin plafonul  cutiei si o casa    parasita in albul iernii.Acolo cred ca sunt oameni  in jurul mesei cu supa aburinda…Sa mananci o supa de gaina in ziua de Craciun…. Mai departe padiurea de argint….

 

dsc09031dsc09030

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Padurea si drumul….Te am pe tine… Nu-mi doresc sarbatori, sunt in afara lumii, abia astept sa treaca,………un vagabond trecand superior fata de cele lumesti…Oare? Chiar superior ?….. Te am pe tine ca o  perpetua asteptare….. Intre noi totul este asteptare…si sute de obstacole in cale…aici o padure de argint,dincolo de apa, mai departe scancetul unui copil…. Toate sunt lumea si viata numai eu  deoparte  care  trec  singuratic…… catre niciunde….

dsc09032

 

 

 

Si muntele .ca un zid care se ridica semet in ceata…ca un zid in calea mea….. Nu poate sa ma abata de la mine nici macar muntele…….

dsc09070

2 gânduri despre “Calator in ziua de Craciun

  1. Devin invidios! Ce idee – să te rupi de mizeria cotidiană și să-ți încarci sufletul cu liniștea naturii îmbrăcată de iarnă. Cred că erați pe coclaurile acelea singur ca un pui de cuc sau ca brăduțul cel verde… Să fiți sănătoși cu toții, La Mulți Ani căci se apropie Anul Nou.

    Apreciază

Lasă un răspuns

