REVELIOANE…TA-NA-NA…TA-NA-NA……. -Un text exceptional scris de Iulia I.Radu


dupa agitatia si forfoteala,sclipiciul si zorzoanele de Craciun…,incepe alta agitatie si forfoteala de Revelion…
ce o fi insemnand Revelionul asta?!…
ma intreb,de cand eram o fetita…
(desigur,ca intre timp am aflat ce-i cu revelionul..)
era oarecare pregatire in jurul meu si cand eram mititica…
tot la bunici…,desigur…
frig…ger..,si o bunica intrand in casa,cu broboada pe cap…
ninsa,cu mainile inghetate…,desi purta manusi de lana neagra tricotate chiar de ea…
nelipsitul tort de ciocolata…atat de bun,cum n-am mai mancat vreodata…
nelipsitul Pepsi,inghetat…din care doar gustam,asa,atingeam paharul cu buzele…
si nelipsitele portocale…inghetate…si mai parfumate decat azi…
seara…cainii latrand…si copiii mai mari umbland cu Plugusorul…
o data,cazuta seara,nu mai ieseam din curte…caci se dusese vorba ca umbla mascatii,adica feciorii,costumati ,si ascunsi sub masti…treceau ,in general pe la casele unde erau fete de maritat,unde spuneau Plugusorul,si apoi erau cinstiti cu gustari si cate-un pahar,doua de rachiu…
de multe ori ii auzeam trecand pe drum si chiuind…
nu stiu cum se intampla,dar aproape de fiecare data,se strica televizorul…,se ardea cate o lampa…
asta, stiu de la bunicul…era suparat,injura printre dinti…si dadea fuga dupa omul care se pricepea la reparat,si care era extrem de ocupat,desigur…
nu-mi amintesc insa,sa fi petrecut  vreun revelion fara televizor…
pentru mine,nu era important nici atunci., nici acum….
a doua zi de dimineata…mergeam cu Sorcova…
intotdeauna aveam cea mai frumoasa sorcova…
dar nu mergeam decat la vreo doua-trei case,fiindca ma temeam de cei care umblau cu Capra.
aoleu,mi-era o frica…de fugeam si ma ascundeam in ultima camera,unde era pomul de Craciun.(depasisem momentul cu frica de brad)..si de acolo ma uitam dupa perdea cum plecau…
nu mi se parea important revelionul nici atunci…dar nici acum.
o noapte,ca oricare alta…
dar cu multa galagie…
petardele ma inebunesc pur si simplu! daca as putea, le-as face disparute de pe fata pamantului…
o noapte in care as sta acasa…si as citi…
de asta,nu-mi vine sa-mi pun parul pe moate,sa-mi cumpar rochii,pantofi…sa-mi bat capul cu ce ma imbrac in noaptea de revelion…
sa stau la cozi la coafor,(pardon, hair-stilist),nici nu stiu daca am scris corect..,manichiura…si alte chestii…
ah,am uitat sa-ti spun.
ma enerveaza ingrozitor,aceeasi intrebare;”v-ati pregatit pentru revelion?”
imi pare ciudat…
oare,trebuie sa ma pregatesc?!…
nu vine,oricum??!…
Iulia I. Radu

Un gând despre “REVELIOANE…TA-NA-NA…TA-NA-NA……. -Un text exceptional scris de Iulia I.Radu

Lasă un răspuns

