Cum a fost……


Frig,destul de frig ca sa nu   ma gandesc la primavara in ultima zi a anului ce trece….Toti spunem/uram sa avem un an mai bun…..Si tot asa….. Niciodata nu credem ca anul ce a trecut a fost unul bun… Totdeauna, ca niste calici ce suntem,calici inhamati la trasura sperantei(o trasura chioara si sleampata  cu roti patrate cateodata) ne uram(ce loc comun pana la urma!) sa fie anul ce vine, mai bun…

.Anul 2016 a fost unul bun…relativ bun….. Am schimbat un serviciu cu altul,sunt sanatos….. si n-am reusit sa duc la bun sfarsit  vreunul din proiectele mele literare si nu numai…. Uneori sunt,asa cum am mai spus,o biblioteca a proiectelor ratate si/sau abandonate…

Dar anul 2016 a fost unul bun.La fel ca si 2015.Mi-a adus in 2015 si a continuat progresiv in 2016, ceea ce am asteptat atatia amar de ani si nu credeam sa mai fie…

Frig,lumea umbla zgribulita pe strada albita de la solutia  contra zapezii de ai impresia ca a inceput sa ninga….

Nu ma intereseaza bilanturile…Observati ca scriu despre cum a fost si  nu despre ce a fost…..

A fost un an in care am trait intens cu o intensitate vecina cateodata  cu disperarea… Am fost insa eu,cel ce ma stiu,n-am facut nimic fortat  Am iubit si am urat….

Sunt un om bun…. Unii zic ca sunt extraordinar…Nu cred…

Mama noastra mi-a spus  tot timpul ca nu ma caut….

 

 

In aceasta  seara de decembrie   imi place sa-l ascult pe Traian Jurchela cu aceasta extraordinara  doina…… Ilidia si Gavojdia…. daca tragi o linie dreapta  pe harta imaginara ajungi de la Gavojdia  la Ilidia(locul lui Traian Jurchela)…. Eu care  sunt imbibat de rock si toate revioltele cantate de acesta   ascult in aceasta ultima seara de decembrie 2016 pe Traian Jurchela cu  a lui prea extraordinara  amara, disperata si frumoasa doina….

Bunicii nostri au fost, unul comerciant,”domn”, celalat  plugar instarit.Amandoi cu stinta de carte….. Si ei ne-au facut ceea ce suntem…. Eu care  sunt imbibat de rock si jazz, care am ascultat atata muzica rock cat pentru doua vieti simt nevoia  sa ascult  doina lui Jurchela….Sunt taran? Oi fi si taran si nu mi-e rusine….Desi tatal nostru  a fost doar fiu de taran si tatal lui s-a luptat sa-l faca „domn”……

Da,nu ma caut….Nu sar in fata…Cine ma cunoaste cu adevarat stie cine sunt….

Anul ce trece m-a facut sa traiesc cu disperare si o prea frumoasa poveste.Poveste care s-a construit singura sau am construit-o noi….Asa incat am ajuns sa cred ca povestea   poate sa mearga   mai departe,atat de departe incat sa fie numai a mea.…Nu numai povestea….

Nu ma caut dar sunt momente cand las deoparte toate si   raman numai eu!

Si eu am vrut(  la inceput a fost un gand care parea nebun),sa fie numai a mea….

Am superbia si nerozia  sa vreau sa fie numai a mea….. Nu pot sa traiesc,cand traiesc cu adevaratm din jumatati….

Doamnelor si domnilor….mai putin de 120 de minute ne despart de noul an…Tuturor  va ofer aceasta balada….. Angie…..  Cu Rolling Stones in cea mai buna forma,Rasi,fara a fi tunsi si frezati…si  cantand la instrumente unplugged…..(fara prize)

 

Lasă un răspuns

