Ianuarie 2017-prima zi….( Final)


Se cuvine  sa  ascultati/ascultam in debutul acestei zile  scurte.. putina muzica…..Cei mai multi ne-am culcat dupa miezul noptii,altii  mai catre dimineata,…..Sunt cateva minute extraordinare de muzica asa cum trebuie sa sune  intr-un concert….Multimea  in trepidatie, ritm   obsedant dar discret pana la urma, o vocalista de back-ground(aparent,numai aparent!)    si nu numai,…… „muc si sfarc” si  la voce nu numai la trup, in  sfarsit  pe  Mick,Keith,Bill si restul(adica Rolling Stones)  destul de apropiati de varsta ce o au azi.Este cea mai buna versiune a  melodiei …. Lucrata la fix si in care pata de culoare este aceasta vocalista  absoluta, numai ritm si voce,   pe numele ei Lisa Fischer….

Lisa Fischer, absolut devastatoare in aceasta versiune care va trece peste timp….

Ascultati aceasta melodie si veti spune sigur ,ca si mine, ca viata merita traita pana la capat…..Este una din cele mai frumoase melodii din acest rock care mi-a marcat viata definitiv …Sigur nu numai rock-ul….

 

 

Zapada scartaie  sub pasii nostri,este dimineata devreme si  strasse,cea mai importanta strada a orasului cum zice I.I.R. este pustie….In Piata Sfatului  scena a disparut de parca n-ar mai fi fost….. Trei tineri  stau pe  bordura unei vitrine  complet  beti si   violent stravezii…. Au  degetele pline de iinele din argint sau imitatie si bolesc…

Se pare  –  asa cum de fapt si este- ca  trecere dintre ani este totusi doar un fapt putin iesit din comun dar nimic altceva… Un an s-a dus, a urmat alalalt…De ce vrem sa o marcam cu atata „fast”? Cand esti tanar ti se pare  o intamplare nemaipomenita,te excita cumva  petrecerea, apoi te obisnuiesti si  constati ca sunt atatea intamplari mult mai importante decat trecerea dintr-un an in altul….

Si obisnuintele locului comun …Luam repede in brate,tot felul de locuri comune cum ar fi alergarea disperata cu sticla de sampanie in mana  sa te prinda  trecerea dintre in ani in piata publica…In Piata Sfatului …Era frig aseara  si cu mic cu mare  oamenii umpleau strasse-ul de la o margine la alta  alergand  grabiti sa-i prinda noul an in Piata Sfatului…. Asa au vazut ei ca se poarta pe alte meridiane…Asa ar trebui sa importam si „la”     Romania…

Am ciocnit un pahar de sampanie  fix la orele 24….N-am baut…Nu beau alcool de peste 25 de ani…. M-am gandit imediat si inainte  si dupa miezul noptii la cei(cativa,nu sunt multi multe,cinci la numar fara mine trei barbati si doua femei)   dragi ai mei….Atat, pentru restul am urari…

Pentru cei dragi  am gandurile mele absolut firesti si de nespus la nimeni pentru ca relatia mea cu Cel de Sus este toteauna directa,fara intermediul popilor si bisericii…

Si am incercat sa dorm…La h1,30 am ajuns la acasa peste un sfert de ora  eram in pat cu  omul drag in gand…Este  nemaipomenit sa ai un om drag cu care sa-ti populezi gandul…. Era departe de mine,nu stiam exact care este starea lui si  il tinem in gand  firesc  ca si cand era numai al meu…Omul meu drag…..

Am uitat sa  spun ca n-am vazut programele de la televizor….Inutile cred toate.Am observat asta(n-am nevoie de minute multe)  dupa o butonare  la canale.Cautam TVR 1. Postul public   mi s-a parut totdeauna serios in informatii curente si  l-am cautat sa vad ceasul,cu secundarul care bate implacabil pana se termina anul…Am terminat anul trecut cu ochii pe secundarul ceasului Televiziunii publice si cu gandul la omul meu drag….

Ziua a curs linistit cu  o scurta  plimbare pana in Piata Sfatului .Porumbeii erau la locul lor,soarele pe cer si copilasii bucurosi ca se pot misca in voie printre porumbeii din jurul fantanii.M-am oprit la biserica din Piata,o cladire absolut laica la intrare  abia de pe pe holul ce duce spre curte.,vezi,realizezi biserica.Lume putina,am numarat zece,nu era slujba, era amiaza si cei multi abia se trezeau.Multi straini…La un moment dat a intrat  o familie de asiatici,  parintii  ochelaristi mici si urati si fara varsta , cu trei copii.Doi mai maricei,cinci-sase ani si al treilea in bratele mamei.Avea  in jurul a doi ani…Copii cei mari s-au plimbat  curiosi pe la icoane,la fel si mama cu pruncul in brate….Peste cateva minute  i-am vazut in curte asteptand sa aprinda  o lumanare la locul special amenajat pentru cei vii si cei morti….

Ameteala fireasca si nefireasca a inceputului de an. Ai vrea ca viata sa trepideze si cand colo este una amortita… Oamenii se misca cu incetinitorul,atinsi parca de oboseala noptii petrecute in fel si chip…… Nici macar nu a nins….in prima zi a anoului an….

Spre seara am nimerit la un foc de tabara la vreo zece kilometri de oras…Cineva care are acolo  cateva vile si un motel   a organizat pentru cei ce au petrecut  masa distractiva si bahica dintre ani la restaurantul lui,un foc de tabara.

Limbi  uriase de foc catre cer,multe scantei care sareau  parca de bucurie(era lemn de brad), un miros  de mititei si alte  carnuri la gratar si  nelipsita muzica ce se revarsa din difuzoare.Lautareasca evident sau   preluari dupa diverse melodii  vechi romanesti si sarbesti,totul amestecat si ametit incat nu mai  descifrezi originalul…. Era intuneric in curtea aflata la rascruce drumuri,ger, un ger sticlos,m-am retras  departe de multime,m-am uitat la cer si apoi la  campia depresiunii vaste unde ne aflam si la luminitele  de la casele ce se  zareau in departare…Singur, departe de multimea   pusa pe baut si mancat.

Este  prima zi a anului nou,toate sunt la fel,  am trecut cu bine sau mai putin bine  peste amarata petrecere  numita revelion si  viata este aici…

Viata este aici!Cu noi.Cu tine….

Viata nu este in alta parte.

Viata trebuie sa fie aici cu noi!

3 gânduri despre “Ianuarie 2017-prima zi….( Final)

  1. Comentariul meu…s-a pierdut undeva …in spatiu…
    Il scriu din nou.
    Bun gasit in 2017!
    Sa va fie bine in noul an!
    Sa ganditi frumos…!
    Sa fiti VOI , insiva!
    La multi ani!
    Cele mai bune ganduri tuturor!
    Cu drag…
    Iulia I Radu

    Apreciază

Lasă un răspuns

