E soare si zapada sticleste orbitor(din cartea „Unul -bunul celuilalt”)


Dupa cateva zile de frig si umezeala si ceata,  este soare…E soare si zapada sticleste orbitor…Strazile marii uzine sunt pustii si   zapada neatinsa ….. Am lasat aici aproape o tinerete de om…. Bucurii(putine!),deznadejdi(multe,prea multe), dezamagiri care m-au impresurat, foarte putine victorii si  nici o iubire….

Am incercat  in anii  petrecuti aici sa fac ceva dar niciodata n-am mers pana la capat. Am trait  asa la mijloc(  de cele mai multe ori),fara  sa-mi pese de mine …altadata m-am revoltat si am incercat sa fac cate ceva….   Dar am stat mereu in umbra,n-am vrut sa ies niciodata in prim plan….

Privesc strazile pustii si acoperite de zapada sfarsitului de an…zapada care  sticleste orbitor si nu vrea sa ma lase sa vad mai departe….

Mi se pare ca totusi dincolo de soarele orbitor (sau zapada?) te vad…te vad  cu mersul  aparte si genunchii  care  se arunca obraznic,parca, in fara pasilor…. Te apropii si   singurul  lucru ce mi-l doresc este sa-ti vad ochii…

Ochii care m-au fascinat….. de am ajuns sa spun ca mama te-a facut numai ochi…..

Te apropii si  mi se pare ca ochii tai sunt tristi,inecati in umbra unor lacrimi….. Pe masura ce vii  catre mine  lacrimile par tot mai mari, curg siroaie  pe  chipul tau  frumos,obosit,disperat si nelinistit de atatea intrebari si atatea decizii pe care  le ai de luat.

As alerga catre tine sa te strang  in brate,vreau sa o fac  si ma opresc ochii tai…. Ochii tai imi spun sa stau locului….

Sunt inglodat in zapada, undeva  la capatul strazii,tu vii din cealalta parte cu soarele in spate,manata de lumina,eu stau impotriva luminii,lumina care ma orbeste…

Te opresti….

Vreau  sa  fac zgomot sa ma vezi….

Si apuc sa strig.

Imi trebuiesti,orice decizie vei lua !

 

 

Lasă un răspuns

