Cartile anului 2016(in Romania)………”cartile vorbesc/ si nu ne mintesc”


Sa lasam  pentru  moment batalia pentru democratie  care se duce la noi  intre Romania reala si Romania  spalata pe creier… si sa  venim  catre carti…Recunosc ca n-am scris  mult despre carti in acest blog care se vrea  de fapt  un „cotidian”… N-am scris desi  una din iubirile mele  lucide sunt …cartile….  „Cartile vorbesc/si nu ne mintesc”   concluzioneaza pe drept Serban Foarta si Andrei Ujica intr-unul din cele mai frumose poeme „cantate” din literatura romana…

Cartile sunt facute pentru a fi citite…. Unele imediat ce apar, altele la mari rastimpuri….  Cartile nu sunt facute decat  pentru a fi citite si recitite….. Desfid situatia de azi cand cronicari literari-prozatori-poeti ai unor generatii tinere  citesc /scriu si se lauda   despre carti in cercul lor restrans…(intre ei!)

Nu-i citeste nimeni…

Cronici de intampinare  aproape nu exista, nici  cronicari( cu autoritate,de  anume statura intelectuala,adevarate  turnuri de control!) care sa  remarce/indrepte spre o carte publicul larg…

Carti ale anului 2016-nu intr-o ordine valorica:

 

1.Ulysses, 732- de Mircea Mihaies

2.Viaţa ficţiunii după o revoluţie de Radu Cosaşu,

3.Învoiala -de George Bălăiţă

4. arta fricii – volum de poezie semnat Ioan Es. Pop

 

 

Este mult? Este putin? Sigur au aparut sute de carti dar ele n-au „razbit”….

Si vorbesc de ele doar in cercul rastrans criticii,poetii si prozatorii…un fel de cenaclu…

Restul de carti n-au ajuns la publicul  mare,normal ….. care citeste…atata cat mai este acest public…

Este vina publicului?

 

Nota: daca cititorii cred ca mi-au „scapat”(si probabil ca asa este!) carti  care merita …… rog sa  completeze…

4 gânduri despre “Cartile anului 2016(in Romania)………”cartile vorbesc/ si nu ne mintesc”

  1. Mi-ati amintit de George Pruteanu…:

    http://www.pruteanu.ro/701cititi+M.htm

    Tot el spunea ca, daca digitalizarea asta exista si inainte de ’89, noi n-am mai fi citit, in niciun caz, atat cat am citit atunci. Avea dreptate.

    La Mircea Mihaies am vazut, intamplator, festivitatea de premiere, pe TVR Iasi. Exceptionala atmosfera… si atatea laude la adresa cartii incat mi-am zis ca a doua zi ma duc si mi-o cumpar!
    Uite ca nu m-am dus. Am uitat.

    Prea usor ne luam cu altele?…

    PS: O sa radeti, dar de la Diverta Oradea ( eram in concediu, in trecere), mi-am cumparat cartea lui Paul Grigoriu, recomandata de dvs – Cutele si cutrele memoriei. Multumesc.

    Ne mai consoleaza (?!), oare, epigrama?

    Adevaratul intelept
    E, fara nicio indoiala
    Acel care-a ramas destept
    Si dupa ce-a trecut prin scoala!

    PS: Mircea citeste Cristian Badilita, el e OK.

    P.S. 2: Mai asteptam recomandari pe blog. Prind bine!

    Apreciază

  2. Pentru Doamna Angi : Atenție ! Cartea lui Mircea Mihăies ar trebui citita împreună/în paralel cu „Ulise” de James Joyce. Practic cartea lui Mihăies este o explicație și un comentariu al cărții lui Joyce care, spune Mihăies, nu ar putea fi înțeleasă de orice muritor. Asa ca cine are de gând sa atace problema are de citit „Ulise” – 702 pagini(ediția într-un volum) sau 925 de pagini(ediția în doua volume) și „Ulysses” cele 732 de pagini. Răbdare și … tutun!
    Adaug aici doar o singura carte, de fapt e ultima pe care am terminat-o zilele trecute, dar care merita a fi citita. Este vorba despre cartea lui Jean des Cars „Povestea Vienei”, Ed.Corint, Col.Istorie coordonata de Lavinia Betea(e o garanție a calității). Este o carte care îmbină o scriere savuroasa, spumoasa plina de întâmplări inedite, unele amuzante cu rigoarea istorica susținută de o profunda documentare a autorului în istoria nu numai a Imperiului Habsburgic dar și în cea a Europei. Este o carte care ai dori sa nu se mai termine. Dacă v-am zgândărit interesul, dați navala în librarii și probabil o veți găsi caci e proaspătă – din 2016. Dacă nu, librăriile online va stau la dispoziție.

    Apreciază

    • A la maniere de @irimesco:
      Atentie! Dvs. ar trebui sa va dea Soros 130 de lei ( om + caine), pentru ca subminati acest blog, insinuand ca cititorii lui n-au auzit de Joyce si s-au repezit la Mihaies.
      Jean des Cars …a fost zilele trecute, am vazut cronica.

      Apreciază

Lasă un răspuns

