Sa ajungi un „pericol” si o asteptare neimplinita(din cartea „Unul-bunul celuilalt”)


Se poate intampla si asa….

Ce poate fi mai trist decat sa ajungi un „pericol”, adica sa fuga celalalt de tine, sa te ocoleasca………  spunandu-ti asta direct,  in fata……

Si mai ales sa creada  ca esti o asteptare care nu se va implini….niciodata.

A treia primavara  sta sa  ajunga la…… si peste  noi.

O simti dupa aerul  care te face mai tanar,……….dar tu ai fost totdeauna tanar……. cand vei fi batran, vei muri….

Simplu…… fara nici un  fel de lupte si regrete….

Primavara(mereu si numai primavara!) ai  avut parte de renastere……..

Renasterea  asa cum ai trait-o atatia ani……. si care a venit   atunci  cand credeai ca totul este numai cenusa si scrum…… fara nici o urma de jar…

„Fie să renască numai cel ce har
are de-a renaşte, curăţit prin jar,
din cenuşa-i proprie şi din propriu-i scrum,
astăzi, ca şi mâine, pururi şi acum.”(Serban Foarta-A.Ujica)

Si totusi intra-treia primavara ai ajuns sa ti se spuna: la ce rost?

Toate au fost spuse,toate s-au scris,toate s-au trait(oare?)….

La ce rost,atunci…..?

O singura data te-ai desfacut,te-ai descoperit………..  si ai devenit un „pericol”.

Nu o sa mai faci asta niciodata…..

Si ai ajuns ……. o asteptare care nu se va implini…..

Este falsa afirmatia precum un zambet nervos………

Niciodata n-am inselat asteptarile adevarate  a celuilalt….

Eu n-am avut asteptari de la mine,nu m-am mobilizat patriotic si  avantat niciodata….

Nu mi-am facut niciodata planuri sau nu le-am spus  cu voce tare ca sa ma capacitez…..

Dar n-am inselat asteptarile celuilalt….

Poate s-au implinit mai tarziu,…..cine n-a avut incredere in mine  s-a pacalit.

Si la urma,trebuie sa spun, chiar n-am simtit nici macar  mirosul victoriei.

Nu mi-a trebuit. La ce bun?

Astazi,ca si maine,pururi si acum, ma rascolesti….

 

 

Lasă un răspuns

