4000


Cu textul de fata am depasit  bine cifra de 4000 de articole aparute pe acest blog. Cifra poate parea mare,dolofana,sunt peste 4000 de pagini pana la urma ….. Inceput in 2010 acest blog care se doreste in continuare despre o alta dar aceeasi Romanie,  a avut o prezenta cotidiana, ……cel putin ziua si textul…..Au fost  zile( maxim doua) fara texte dar ele s-au „recuperat” in urmatoarele….

Am vrut inca de la debutul blogului  sa scriu  despre  personalitati,filme,carti  care m-au marcat,……le consider  valori ale spatiului romanesc si despre care  n-am avut ocazia posibilitatea sa  scriu atunci cand ar fi trebuit …. A fost o actiune de recuperare a trecerii mele sau a salasuirii mele in spatiul romanesc (nu numai cultural) si fata de care am gasit de cuvinta sa-mi exprim aprecierea…De la  aceste personalitati am invatat, in decursul vremurilor, destule care m-au ajutat si ele sa ajung ceea ce sunt….Exemplul cel mai reconfortant(pe care l-am mai dat) este Lucian Pintilie,o personalitate  a culturii romane, pe care l-am privit ore in sir in gradina de vara(acum disparuta) a complexului Aro-Palace  din Brasov explicand lui Vladimir Gaitan si George Mihaita  cum  trebuie  facut/jucat in  ceea ce avea sa devina  mai apoi capodopera filmului romanesc,”Reconstituirea”….Se intampla  in anul 1968……

Apoi Cornel Chiriac,alta mare personalitate  fara de care rock-ul romanesc nu ar fi fost ceea ce este!….

Apoi Paul Grigoriu si Nicolea Breban, desigur Ioan Alexandru…. si  mai multi pe care nu-i amintesc aici….

Afara de actiunea de recuperare  a celor mari  acest blog este si  modul  in care eu inteleg aceasta lume.Lumea si parte din ea,lumea romaneasca…. Intelegerea  si parcursul lumii romanesti ijn ultimile  aproape trei decenii  a fost una/unul distorsionata(distorsionat) plecand de la prostiile impinse de mai marii   lumii mondiale sa le  „mancam pe paine”.Ma refer la globalizare si mai ales nenorocita de „politicacorecta’ care a insemnat o rasturnare cu fundul in sus  de multe ori  a moralei si a valorilor adevarate.

In sfarsit acest blog ,ma ajutat  ca sa nu mor….sa nu ajung o leguma…Au fost ani cand „gratie” unor imprejurari  am ajuns catre    capatul liniei. Nu ma mai interesa nimic,eram scos din circuitul unei vieti normale,parasit de  „stele” si fara nici un orizont…. Scriind cu disperare si lehamite,fortandu-ma sa scriu, m-am fortat sa gandesc si sa construiesc cate ceva in jurul meu dar mai ales  sa renasc din cenusa….

N-am sa uit…… si de aceea tin deosebit la aceste pagini…..

Este(blogul) evident   o „carte” scrisa in primul rand pentru mine dar care ca si orice carte buna (mare?)   se cere si citita…. de cetitori…. Cert este ca nici un rand nu este scris in afara convingerilor  mele,nici un rand nu vrea sa ceara de pomana cuiva….   Continui acest blog cu toate imperfectiunile lui si  cu    deziluziile pe care le-am provocat unora…Si altora mai putini,…..cu bucuriile   ivite de pe urma lecturii…

 

Un gând despre “4000

Lasă un răspuns

