Acum un an, Parisul ca o aerogara…..


Exact acum un an,  trecut de amiaza, aterizam la Paris. Pe aeroportul Charles De Gaulle….  Iesit in spatiul sosiri internationale aveam sa colind  imensa alcatuire care este aeroportul pana la terminalul catre Lyon. Dincolo de  ferestrele largi vedeam pomii inverziti,dincolo era Parisul la care  m-am gandit   demult cand eram foarte tanar….

Acum Parisul era o cladire din beton si sticla plina de  scari rulante sau scari normale   si de indicatoare si mai ales   culoare pustii….  Indicatoare care ma tot  indreptau catre tinta….Eram singur,am traversat pasarele  si din nou culoare si nici tipenie de am…. din cand in cand  lucratori ai aeroportului, de obicei de culoare neagra care se miscau alene incolo si incoace…

Dincolo de zidul de beton la  cativa kilometri era Parisul si cartierele lui centrale pe care le stiam pe de rost candva, fara sa  fi ajuns acolo…. Acum sau atunci…… o dupa amiaza de o lentoare  ciudata…. si amintirea  a visurilor mele de atunci…..  Buchinistii? O,  sigur o imagine exploatata de marketing pana la ultima fila a cartii…. Sena cu vapoare   ca de miniatura si podurile…..

Nu,eram in aerogara cu lume pestrita si  ajuns la terminalul de la Lyon m-a inabusit caldura si aerul statut…

Lume multa provinciala  si colorata….. care habar nu aveau ca eu eram la Paris,chiar daca in marginea lui,ca eu stiam si am trait -fara exaltare- momentele lui Mai 1968 si cu  speranta ca generalul De Gaulle va face ceva pentru a opri  „ciuma rosie” care se infiltrase in capetele   „copiilor strazii”de atunci….

Terminalul  cu portile catre   sud-estul Frantei era plin de lume,oameni preocupati sau anosti, fiecare  grabit sa ajunga acasa sa iasa desub presiunea pe care Parisul o are   asupra  lor…..

Se  intuneca sau amurgul  se pregatea sa  sa   soseasca…

-VA URMA-

Lasă un răspuns

