Dimineata de Rosale- de Iulia I.Radu


Dimineata…
Intinsa in pat…cu fereastra larg deschisa…
Ai zice sa esti undeva departe…nu se aud decat pasarele ciripind voioase…undeva si mai departe un avion zburand pe cer printre norii care-mi plac mie…
Dimineata de Rosale…
Pentru mine, asa vor ramane, Rosalele…pentru ca asa m-am pomenit auzind-o pe bunica zicandu-le asa…
Sincer, nu stiu nici acum semnificatia acestei sarbatori…insa mi-e intiparita in mintea mea, vorba bunicii, ca-i mare Sarbatoare…
Pentru mine, Rosalele au gust de orez cu lapte..
In dulapul meu din bucatarie, bufet, cum zice bunica, canile nu sunt pereche…, si mai toate-s de demult…de cand eram eu mica…toate primite de Rosale, pline cu orez cu lapte…, fiindca la noi acasa de Rosale, se impart cani cu orez cu lapte…Nu am nici o cana noua, si nici nu-mi plac cele noi…nici una nu-mi pare mai frumoasa decat cele de demult…
De Rosalele astea..n-am facut orez cu lapte..si nici n-am mai primit vreo cana…
Rosalele de anul asta, au gust de bunici…veniti la oras, la nepoata lor cea mica (eu sunt   „aia mare”), care s-a mutat in casa noua…
Posibil sa fie prima si ultima oara cand mai vin la oras…la nepoata lor…
Ziua ce va fi…imi va ramane lipita in sufletul meu si in mintea mea…asa cum au ramas zilele de Rosale de cand eram o copila…
Nimic nu s-a pierdut din acea copila…, desi au trecut mai bine de treizeci de ani…
Nu stiu prea bine ce faceam atunci…mai mult ca sigur umblam prin iarba necosita culegand margarete si garofite…, mai mult ca sigur ma pierdeam cu ochii pe cer dupa cate- un nor cu care as fi plecat in calatorie…
Mai mult ca sigur….si azi as face la fel…
Dar azi…, voi lasa un pic in urma copila…, si ma voi bucura de aceasta zi binecuvantata, cu toti cei dragi…
O zi, care va fi diferita…o zi cu bucurie…, cu nostalgie…cu regret…ca poate nu va mai fi o zi ca cea de azi…, o zi cu miros de bunici veniti la oras la nepoata lor care s-a mutat in casa noua.

Iulia I.Radu

 

Nota editorului: Rosale=Rusalii-in sud estul Ardealului….

Lasă un răspuns

