Apoi au sosit bunicii……….- de Iulia I.Radu


Apoi au sosit bunicii…
Bunica a ramas uimita in pragul usii cand m-a vazut imbracata cu fusta ei…
Nu-i venea sa creada…
Erau fericiti cred…
Parca un pic stingheri…
Al. a desfacut o sticla de sampanie…si apoi ne-am asezat la masa…eu am stat langa bunicul…A., si apoi bunica…
L-am servit …i-am taiat cu cutitul mancarea in bucatele mici…i-am pus apa…
Tata mare, cum te simti?
Acum bine…alaltaieri mi-a fost rau, am stat in soare ca vreo ora…si abia am ajuns in casa, atat de ametit eram.mi-a crescut tensiunea la 17…cred ca am gatat cu lucru’ ca nu mai poci sta in soare…
Tata mare, soarele nu mai e bun pentru matale.nu mai e bun pentru noi, apăi pentru matale?!
Intr-o zi am baut o juma de pahar de bere, si sa stii ca mi-a crescut tensiunea…
Asta a fost o bucatica din ce-am discutat cu bunicul.
Am simtit o nevoie extraordinara sa fiu langa el, sa-l ascult, sa-l simt.Imi parea usor palid, cu ochii tulburi, impaienjeniti…
Cu bunica am vorbit mai putin…A. si mama au stat tot pe langa ea…
Si apoi, m-am bucurat de ei doi…si m-am impregnat de mirosul lor…si de vorba lor.
Or sa mi se prapadeasca…
Si mai curand bunicul, cred…
Nu mai e mult…
Asa cred, asa simt…
Apoi am aflat ca si azi a fost la mormant la fata lui…si a vorbit cu ea plangand:” fata tatii, azi sunt Rosalele…de tine o fi bine acolo unde esti! de noi nu-i bine aici unde am ramas noi”
E trist…
E foarte trist…
Sunt de neimpacat cu necazul asta…si asta o sa-i bage in pamant…

Am fost intr-o mie de stari…
Fericita ca au apucat ziua sa vina si in casa A…trista , de cum imi sunt ei acum…
Acum trei ani, pe vremea asta, tot de Rosale, am inmormantat-o pe M.

Lasă un răspuns

