Dosar Vodolazkin Evgheni.Despre „Laur” si alte carti……..


Categoric Vodolazkin este scriitorul momentului in Romania. Nu stiu daca si in Rusia. Cititorii romani au descoperit un scriitor  preocupat de marile teme ale lumii sau omului si care scrie cu  mare talent….. Ingaduiti sa cred ca Vodolazkin vine direct din marii scriitori rusi care inseamna  ceva pentru literatura universala…..

Opiniile romancierului sunt  iarasi   foarte interesante.Omul are ceva de spus si am mai intalnit asta  numai la Gabriel Garcia Marquez…. Marquez transforma  aproape orice pagina  scrisa de el intr-o pagina de roman……,de carte, intr-o pagina  autentica Marquez. Asa se intampla  si cu Vodolazkin.

 Evgheni Vodolazkin:

În cercurile religioase din Rusia sunt întrebat dacă mă consider un scriitor creștin. Iar eu spun, scurt, că nu. Eu sunt un creștin care scrie. Cel mult atît, în această privință.

Sunt prieten cu un minunat scriitor rus, Alexei Varlamoov. El e rectorul Institutului de Literatură. Și, într-o zi, îmi trimite un sms. Îmi scrie acolo: am o studentă care dă examen din ”Laur”. Ea i-a spus că a citit romanul, că a plîns o săptămînă. Rectorul a întrebat-o în ce secol are loc acțiunea din ”Laur”. Și ea nu poate să răspundă. Și Alexei îmi scrie că fata știe tot, și textul, și acțiunea, dar nu știe în ce secol are loc. Ce să fac, ce notă să îi pun, mă întreabă? Eu i-am dat un sms: ”nu există timp; pune nota maximă!”

Citatele de mai sus fac parte din interviul luat de Cristian Patrasconiu lui  Evgheni Vodolazkin si publicat aici:http://www.lapunkt.ro/2017/06/05/interviu-evgheni-vodolazkin-cand-am-scris-laur-am-plans-cel-mai-mult/

-va urma-

Lasă un răspuns

