„Guru” Mario Garcia


Am citit pe on-line si print zilele acestea   mai multe interviuri   cu dl. Mario Garcia. Unii din media il numesc „desenatorul de ziare”,  si   ii asculta predictiile cu gura cascata.

Omul mi se pare  un  comis voiajor care  si-a gasit aici piata. Suma de opinii emisa de Dl.Garcia o poti gasi pe  cu  cateva click-uri pe netul romanesc indeobste pe formuri. Simplu si fara sa  platesti zicerile  susamintitului domn.

Citind  aceste ziceri  ai senzatia unei ditamai somitate universitara dispusa sa  vorbeasca din amvon  si  cat mai simplu pe intelesul bietilor elevi de liceu care -l asculta pentru ca, nu-i asa, au fost dusi cu de-a sila la conferinta.

Nu de prezicerile  Dl-ui Garcia are nevoie media romaneasca. Ci de ziaristi si patroni care sa inteleaga asteptarea unei parti importante a publicului. Care sa ofere un produs de calitate. Spune   MG ca ziarele trebuie  sa ofere mai putine stiri  politice. Concluzie afumata,cercetarile sociologice de la noi au stabilit demult  asta,  numai  cei din media se incapataneaza sa creada ca barfa politica si datul cu parerea despre politica  mai constituie subiect de  prim plan.

Imi vine sa rad (plang)cand aud ca Dl. MG redeseneaza  „Romania libera”. Inainte vreme , adica inainte de invazia de  denumiri englezite care a inundat  limba romana( de nu mai stii cateodata unde lucreaza respectivul  ins, in Romania sauAnglia ) meseriei de  conceptor de ziare( ca macheta) i se spunea :tehnoredactor.Am avut de-a lungul timpului tehnoredactori ilustri de la Mihai Carciog pana la Florin Zamfirescu (Dumnezeu sa-l ierte !) trecand bineinteles prin  artistul tehoredactarii de la noi care a fost Romulus Vulpescu. Luati o carte scrisa si tehnoredactata de Romulus Vulpescu si  veti vedea  un obiect rotund , de arta,extraordinar aranjat in pagina, pe care o sa-l tot rasfoiti cu nostalgie dar si uimiti de cate a putut sa faca” tiparul vechi” cand a incaput pe mana unui artist .

Este problema patronatului   ziarului Romania Libera  ca da o suma de bani acestui domn  pentru machetarea ziarului. Dar nu   pot sa nu-mi amintesc ca  machetarea(desenarea )  acestui ziar in 1990  era  facuta in scopul de a pune in valoare  analizele, reportajele ,articolele, interviurile cu adevarat de calitate  . Iar  cititorul sa aiba sentimentul  ca navigheaza pe un produs pe care cu adevarat l-a asteptat sa apara pe piata.

Sa revenim la Dl. M. Garcia si zicerile lui.

”  Povestile” cu iPad-ul le-am auzit de la altii, faptul ca jurnalistii trebuie sa scrie povesti  este de cand lumea,observatia ca  in 2012 publicul tanar va fi format numai din cei nascuti si crescuti cu internet   si google  e o” para”,  diferenta dintre stirea din print si cea din on-line (primul dezvolta subiectul ,vine cu analiza si concluzie, cel de al doilea  toarna stirea in trei randuri ) o stie orice  om care are legatura cu media,faptul ca o parte din produsele din media online trebuie paltite  nu este o noutate( ” Fotbal Vest” face asta de ani buni la Timisoara  gasind solutia cu care ne tot ameninta  R. Murdoch!)

A ,probabil ca MG crede ca-n 2012 Romania va fi formata numai din tineri   facuti pe net si google , toti ceilalti s-au prapadit  si poate  intra victorios  pe un teren virgin    jucandu-si rolul  mare  guru….?

Se insala,   sant tineri  azi in 2010 de toata lauda care se misca la fel de bine in on-line si pe tiparituri si stiu care este diferenta. Plus mai santem ceilalti….

Ramane sa le spunem celor care ne-au asfixiat cu acest domn dispus sa-si vanda bine marfa ca  nu toti santem ajunsi aici direct  din jungla . Problemele presei romanesti sant  cu totul altele  decat cele  care le vinde distinsul domn  mentionat in titlu.Am mai scris  si vom mai scrie despre ele. Lasand la o parte faptul ca incercam  prin ce scriem  zilnic pe acest suport numit blog sa aratam ca se poate face si altfel jurnalism.

4 gânduri despre “„Guru” Mario Garcia

  1. @ a l’eau: Cred ca santeti in confuzie . Eu am amintit de Romania Libera. Habar n-am de persoanele citate. Eu imi amintesc de Rl ani’90 prin: Mihai Creanga,Anton Uncu,Gilda Lazar, Petru Clej, PM Bacanu,Roxana Iordache et, etc. si asta pentru calitatea materialelor tiparite acolo.Nimic altceva…..

    Apreciază

  2. Matale sinteti mai tinar, asadar. Imi placuse ca i-ati amintit pe Vulpescu si pe Carciog. Eu vorbeam despre sgr si despre tehnoredactori – cu adevarat – ilustri ( cu un singur „i” e corect ! ).

    Apreciază

  3. @a l’eau: nu sant nici tanar nici batran. N-am lucrat in presa inainte sau dupa.
    Scuze ,fiecare gandeam la altceva. De acord: Victor Ciobanu la R.Libera si Roger Campeanu la R.Lit. Jos palaria pentru amandoi!
    Sant meserii deosebite (SGR + tehno) si datorita muncii nestiute si aparent nespectaculoase a acestor oameni am putut si eu( cred ca si Dvs.) sa -mi bucur privirea cu ziare si reviste deosebite d.p.d.v. grafic.

    Apreciază

Lasă un comentariu